beantwoord

Bus abonnement op zelfde OV-kaart als NS flex na advies NS service medewerker

• 4 September 2018
  • 3 reacties
  • 845 Bekeken

Ik heb een paar dagen geleden navraag gedaan bij een NS service winkel of ik een voordeel abonnement voor de bus op dezelfde kaart kon zetten als NS flex. Toen is mij verteld dat ik een treinabonnement én een busabonnement op dezelfde kaart kan hebben, maar niet 2 treinabonnementen.

Ik heb nu NS flex altijd vrij, én een voordeelabonnement voor de bus gekocht en op dezelfde OV-kaart erbij gezet. De kaartautomaat liet dit ook toe zonder waarschuwing, maar nu lees ik hier op het forum dat er naast NS flex dus geen andere abonnementen op mijn OV-kaart kunnen staan? Als ik dit had geweten had ik ook bij het bestellen van NS flex een nieuwe OV kaart besteld.

Kan iemand bevestigen of ik nu wel of niet een busabonnement + NS flex op 1 kaart kan hebben staan?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 4 September 2018, 21:55

Hallo Titommer, welkom op onze Community!

Het is niet mogelijk om een bus abonnement op een kaart te hebben waar ook een NS Flex abonnement staat. De kaartautomaat laat die wel toe, maar dit kan voor conflicten zorgen. Wij raden dan ook aan om het busabonnement op een aparte kaart te bestellen. Mijn excuses voor de foutieve informatie.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Titommer, welkom op onze Community!

Het is niet mogelijk om een bus abonnement op een kaart te hebben waar ook een NS Flex abonnement staat. De kaartautomaat laat die wel toe, maar dit kan voor conflicten zorgen. Wij raden dan ook aan om het busabonnement op een aparte kaart te bestellen. Mijn excuses voor de foutieve informatie.
Dit is vervelend. Ik heb net een NS-Flex gekocht (10,-) en op de kaart geladen.

Op het bestelproces werd er niets over genoemd, juist dat het goed werkt met de bus. Ik zit nu de NS Flex site door te nemen, maar nergens wordt genoemd dat het niet samen gaat met een bus abonnement.

Maar nu heb ik het er dus op staan, en lees ik nu pas dat dit niet kan. Zet a.u.b. op de NS Flex website een grote waarschuwing dat het NIET mogelijk is.
Om precies te zijn zou het mogelijk moeten zijn, MartijnCoenen. Helaas is gebleken uit onze ervaring dat zelfs het volgen van de juiste stappen problemen oplevert, zie ook dit topic. Ik snap echter dat jij niet de hele community hierover doorspit om dat te kunnen achterhalen. Mocht je jouw NS Flex weer willen opzeggen dan kun je contact zoeken met onze Klantenservice via de Live Chat optie. Zij kunnen je hiermee helpen.

Reageer