beantwoord

Bus in combi nieuw flex abonnement.

• 25 januari 2019
  • 1 reactie
  • 206 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hi allen,

Ik heb een vraagje. Ik ben een nieuwe treinreiziger ivm nieuwe baan.

Ik heb net een flex altijd voordeel abonnement afgesloten i.c.m. nieuwe ov kaart. Die ontvang ik binnen een week thuis. Ik ben van plan om straks ook met de bus naar het station te gaan. Als ik een los kaartje koop, wat ik de afgelopen twee weken heb gedaan, dan betaal ik 2,30 en met een OV kaart 1,30. Kan ik daar ook mijn nieuwe OV kaart voor gebruiken? Of betaal ik dan ook het normale tarief van
2,30? Moet ik dan apart een ov kaart kopen voor de bus? Ik weet dat de flex ook voor de bus geldt en dit ook achteraf wordt berekend, maar als ik dan volle pond moet betalen, vind ik dat jammer geld.

Ik hoor het graag, alvast dankt voor de reactie.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 25 januari 2019, 18:46

Hallo AnsDG, welkom op onze Community!

Had je een busabonnement op je oude kaart staan of dat niet?
Als je normaal gesproken met een OV-Chipkaart zonder busabonnement een lager tarief betaald, dan zal dit hoogstwaarschijnlijk met NS Flex ook zo zijn. Als je NS Flex in combinatie met een abonnement hebt besteld dan is de korting die het abonnement biedt alleen geldig in de trein, maar je kunt uiteraard wel met deze kaart in het overig openbaar vervoer reizen. Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo AnsDG, welkom op onze Community!

Had je een busabonnement op je oude kaart staan of dat niet?
Als je normaal gesproken met een OV-Chipkaart zonder busabonnement een lager tarief betaald, dan zal dit hoogstwaarschijnlijk met NS Flex ook zo zijn. Als je NS Flex in combinatie met een abonnement hebt besteld dan is de korting die het abonnement biedt alleen geldig in de trein, maar je kunt uiteraard wel met deze kaart in het overig openbaar vervoer reizen. Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag.

Reageer