beantwoord

Check in bij Arriva om 15.55 uur, overstap naar NS na 16.00 uur met Dal Vrij abonnement NS Flex

• 16 september 2020
  • 7 reacties
  • 165 Bekeken

Op dit moment heb ik een Dal Vrij NS Flex abonnement. Stel ik check in bij een Arriva paaltje om 15.55 uur, waarna ik de trein pak naar een station. Ik ben pas na 16.05 uur op dit station. Is het dan mogelijk om te reizen binnen mijn Dal Vrij NS Flex abonnement, omdat ik voor 16.05 uur ben ingecheckt? Of geldt mijn abonnement niet, omdat ik na 16.05 uur ben ingecheckt bij de NS?

icon

Beste antwoord door iMark 16 september 2020, 10:57

Bij Dalvrij Flex geldt de eerste incheck, die van 15.55 uur. Je kunt dus zonder aanvullende kosten na 16.00 uur overstappen van Arriva op NS. 

Dit is een enorm voordeel van Dalvrij Flex ten opzichte van het “klassieke” Dalvrij. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In dat geval kun je met Flex na 16.00 uur gewoon overstappen naar NS tegen daltarief.

@Lisa_LS

"Stel ik check in bij een Arriva paaltje om 15.55 uur, waarna ik de trein pak naar een station."

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Als je bij een paaltje van Arriva incheckt ben je toch al.op een station? Of wil je in de bus van Arriva inchecken om daarmee naar een station te gaan?

Excuus. Dat had ik even onhandig geformuleerd. Het Arriva station wat ik bedoel heeft geen incheckpoortjes. Maar inderdaad: om even duidelijk te maken dat ik de trein pak ipv een Arriva bus.

Reputatie 7
Badge +3

@Lisa_LS

"Stel ik check in bij een Arriva paaltje om 15.55 uur, waarna ik de trein pak naar een station."

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Als je bij een paaltje van Arriva incheckt ben je toch al.op een station? Of wil je in de bus van Arriva inchecken om daarmee naar een station te gaan?

Reputatie 7
Badge +4

Tot 16.04.59. Het moet echt voor 16.05. Checkt u een seconde te laat in, dan is dat voltarief.

Bij Dalvrij Flex geldt de eerste incheck, die van 15.55 uur. Je kunt dus zonder aanvullende kosten na 16.00 uur overstappen van Arriva op NS. 

Dit is een enorm voordeel van Dalvrij Flex ten opzichte van het “klassieke” Dalvrij. 

Dus ik kan uiterlijk om 16.05 uur inchecken bij Arriva? Of is dit 15.55 uur?

Reputatie 7
Badge +3

Reputatie 7
Badge +4

U moet binnen 35 minuten gaan reizen, dat mag dan nog. In uw geval voor 16.30. Vroeg inchecken om in de spits te kunnen reizen, kan dus alleen met inachtneming van deze regel. U kunt met Flex wel in de spits overstappen van Arriva naar NS, maar dat moet ook binnen 35 minuten. Bij inchecken na 16.05 geldt spitstarief. Als u incheckt bij Arriva moet u ook gaan reizen met Arriva.

Reageer