Compensatie correctietarief flex | NS Community
beantwoord

Compensatie correctietarief flex

  • 1 November 2021
  • 7 reacties
  • 1100 Bekeken

Mijn zoon van 12 reist sinds eind september met een NS Flex Traject Vrij abonnement naar school. Nu zag ik op de eerste rekening “correctietarieven  €20” staan. Daarna heb ik op zijn reis geschiedenis gezien dat hij 1x niet ingecheckt is geweest. Volgens hem misschien niet lang genoeg voor de paal gehouden (er zijn hier geen hekjes).

Ik las op het forum dat er een mogelijkheid is om compensatie hiervoor aan te vragen. Hoe kan ik dit doen?

icon

Beste antwoord door Thom 1 November 2021, 10:07

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt bij Mijn NS het correctietarief aanvinken in Reishistorie en Geld terug vragen. Dat gaat het snelste. Als u er geen gewoonte van maakt, is dat geen probleem. Lukt het niet, dan kunt u contact opnemen met Klantenservice. Ik ga er even vanuit dat u met NS reisde. Zo niet, dan kan het via uitcheck gemist of bij de vervoerder.

Bedankt voor het antwoord.

Ik ga klantenservice bellen want via reishistorie lukt het niet (“U kunt nu nog geen vergeten check in of check out claimen voor een reis met een NS Flex product")

Reputatie 7
Badge +1

Dan kan service er ook nog niks aan doen-dus bellen+lang wachten kan je beter even uitstellen.

In principe kan het vanaf de volgende dag-maar soms heeft het systeem (dat nou bepaald niet optimaal werkt bij NS) wat meer tijd nodig.

KIJK voortaan bij Insjekken goed uit-let op de piep (1, want 2 betekent uitsjekken) EN de melding op het schermpje. Zo langzaamaan-die dingen worden ook al wat ouder-komen er toch steeds meer meldingen dat het misgegaan is.

Overigens heb je nog geluk: was je gecontroleerd dan slaat het systeem je automatisch aan als zwartrijder en bedraagt de afstrafboete zelfs 50 eur-elke mogelijk fout/misser wordt altijd helemaal in nadeel reiziger en voordeel NS uitgelegd.

Normaal kijk ik nooit op de factuur. Hier heb in spijt van want ik zie dat jullie 2 maal 20 euro hebben afgeschreven, één maal op 14 maart j.l. ik kan me herinneren dat er in Woerden (station waar ik normaal uitcheck) een storing was. Nu mijn vraag, waarom moet ik boeten voor een storing bij NS?

 

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om dit te laten uitzoeken. Hier kunnen wij niet bij je gegevens en blijft het speculeren wat er is gebeurd.

Vergeten bij Schiphol uit te  checken 12 op de afrekening. Correctietarief aangevraagd en wordt gecorrigeerd naar 8,50. Wat het volle daadwerkelijk tarief is. Ik heb op dat moment van reizen 40% korting. Waarom wordt dan het bedrag niet gecorrigeerd naar 5,10?

Goedemorgen EvEnl. Daar kunnen we helaas geen duidelijk antwoord op geven, ik weet ook niet hoe je die correctie precies hebt aangevraagd.

Als het naar jouw idee onjuist is, kun je het ebste contact op nemen met onze Klantenservice. Zie deze pagina voor alle contactdetails.

Reageer