beantwoord

Contactformulier

  • 31 August 2023
  • 9 reacties
  • 176 Bekeken

Hallo,

Na het opstarten van NS Flex Dal Voordeel abonnement is het totale saldo (euro  30,25) op mijn OV-chipkaart afgeschreven. De klantenservice van OV kan mij niet helpen!!!  en verwijzen me naar het klantcontactformulier.

Aangezien ik op een Apple-machine werk, werkt de downloadfunctie niet !!

Ze verwijzen me naar de fysieke NS-servicebalie in Alkmaar. Die is echter opgeheven !!

 

Wi kan mij helpen aan een OV-contactformulier, zodat ik een aanvraag kan starten om mijn geld terug te krijgen.

 

Bij voorbaat dank.  Groetjes  Cas

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 31 August 2023, 10:45

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Bij NS Flex reist u op rekening in het hele openbaar vervoer, dus ook met bus, tram en metro. Dat betekent dat er geen saldo meer nodig is om te kunnen reizen. Bij het laden van NS Flex wordt het saldo daarom van de kaart verwijderd. Dat saldo is niet opeens weg; het wordt automatisch verrekend met de factuur die u zult ontvangen na de eerste abonnementsmaand. U hoeft daar zelf niets voor te doen.

Normaal wordt dat saldo bij de start van Flex van de kaart gehaald en wordt het geld verrekend bij de eerstvolgende afrekening. Is dat bij u niet gebeurd?

Reputatie 7
Badge +3

Als je voor het eerst flex hebt gezet op een ov-chipkaart waar saldo op staat, krijg je saldo automatisch terug gestort.

Hallo, bedankt voor de antwoorden. 

Ik heb inmiddels mijn flex-ABo stop gezet.

Ik moet er maar op vertrouwen dat in de afhandeling van het stopzetten van het abonnement de bedragen weer op mijn OV-kaart worden teruggezet.

Toch nog even een vraag;

Kan ik nu weer geld laden op mijn OV-kaart (ik wil wel graag weer reisenn)  of kan ik dit beter niet doen ?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik moet er maar op vertrouwen dat in de afhandeling van het stopzetten van het abonnement de bedragen weer op mijn OV-kaart worden teruggezet.

De bedragen worden niet op de kaart gezet. Zoals hierboven al aangegeven is/wordt het saldo dat op de kaart stond verrekend op de eerste factuur.

 

Kan ik nu weer geld laden op mijn OV-kaart (ik wil wel graag weer reisenn)  of kan ik dit beter niet doen ?

Als je het abonnement hebt gewijzigd naar Flex Basis blijf je op rekening reizen. Je hebt dan dus nog steeds geen saldo nodig.
Als je Flex geheel stop hebt gezet (en dit ook hebt bevestigd bij een automaat) reis je weer op saldo en kun je er weer geld op zetten.

MrFreeze, Bedankt voor je bericht.

Ik heb het stopgezet en inmiddels een bevestiging gekregen. 

Ik begrijp nu  dat ik weer naar de automaat moet om de “cancel-bestelling” te activeren.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

MrFreeze, Bedankt voor je bericht.

Ik heb het stopgezet en inmiddels een bevestiging gekregen. 

Ik begrijp nu  dat ik weer naar de automaat moet om de “cancel-bestelling” te activeren.

 

 

 

 

Klopt, je moet nu flex weer van jouw kaart halen, anders blijf je op rekening reizen.

Top, bedankt

Ik heb inmiddels mijn flex-ABo stop gezet.

Tja, zo wordt het wel heel ingewikkeld.

Reageer