Na het opstarten van NS Flex Dal Voordeel abonnement is het totale saldo (euro 30,25) op mijn OV-chipkaart afgeschreven. De klantenservice van OV kan mij niet helpen!!! en verwijzen me naar het klantcontactformulier.
Aangezien ik op een Apple-machine werk, werkt de downloadfunctie niet !!
Ze verwijzen me naar de fysieke NS-servicebalie in Alkmaar. Die is echter opgeheven !!
Wi kan mij helpen aan een OV-contactformulier, zodat ik een aanvraag kan starten om mijn geld terug te krijgen.
Bij voorbaat dank. Groetjes Cas
Beste antwoord door mrfreeze
Ik moet er maar op vertrouwen dat in de afhandeling van het stopzetten van het abonnement de bedragen weer op mijn OV-kaart worden teruggezet.
De bedragen worden niet op de kaart gezet. Zoals hierboven al aangegeven is/wordt het saldo dat op de kaart stond verrekend op de eerste factuur.
Kan ik nu weer geld laden op mijn OV-kaart (ik wil wel graag weer reisenn) of kan ik dit beter niet doen ?
Als je het abonnement hebt gewijzigd naar Flex Basis blijf je op rekening reizen. Je hebt dan dus nog steeds geen saldo nodig. Als je Flex geheel stop hebt gezet (en dit ook hebt bevestigd bij een automaat) reis je weer op saldo en kun je er weer geld op zetten.
Bij NS Flex reist u op rekening in het hele openbaar vervoer, dus ook met bus, tram en metro. Dat betekent dat er geen saldo meer nodig is om te kunnen reizen. Bij het laden van NS Flex wordt het saldo daarom van de kaart verwijderd. Dat saldo is niet opeens weg; het wordt automatisch verrekend met de factuur die u zult ontvangen na de eerste abonnementsmaand. U hoeft daar zelf niets voor te doen.
Normaal wordt dat saldo bij de start van Flex van de kaart gehaald en wordt het geld verrekend bij de eerstvolgende afrekening. Is dat bij u niet gebeurd?
Ik moet er maar op vertrouwen dat in de afhandeling van het stopzetten van het abonnement de bedragen weer op mijn OV-kaart worden teruggezet.
De bedragen worden niet op de kaart gezet. Zoals hierboven al aangegeven is/wordt het saldo dat op de kaart stond verrekend op de eerste factuur.
Kan ik nu weer geld laden op mijn OV-kaart (ik wil wel graag weer reisenn) of kan ik dit beter niet doen ?
Als je het abonnement hebt gewijzigd naar Flex Basis blijf je op rekening reizen. Je hebt dan dus nog steeds geen saldo nodig. Als je Flex geheel stop hebt gezet (en dit ook hebt bevestigd bij een automaat) reis je weer op saldo en kun je er weer geld op zetten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.