beantwoord

Correctietarief in rekening gebracht

• 13 september 2020
  • 7 reacties
  • 218 Bekeken

Op 13 september 2020 is met kaart **** **** **** van xxx een treinreis gemaakt zonder toeslag voor IC direct. Eer is 10 euro in rekening gebracht. Ik heb een NS weekend vrij, en ik heb vandaag per ongeluk niet ingecheckt tussen Maastricht en Den Bosch. In Den Bosch snel ingecheckt en de treinreis te vervolgen…. Wordt er nu geld in rekening gebracht omdat ik niet in ben gecheckt terwijl aan de conducteur duidelijk heb gemaakt dat ik NS Flex weekend vrij heb. Wat is dit voor onzin?? Ik snap hier niks van. 

icon

Beste antwoord door Rizana NS 14 september 2020, 10:33

Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is.. Het is inderdaad verstandig om de klantenservice mee te laten kijken, zodat je precies weet wat er in rekening is gebracht.

Als je geen IC Direct toeslag hebt geladen, dan klopt het dat er €10,00 in rekening wordt gebracht. Dus ik verwacht dat het bedrag daarvan is.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat het een weinig tot niks met het ander te maken heeft, ervan uitgaande dat u niet met de IC Direct heeft gereisd. De IC Direct rijdt tussen Amsterdam en Breda. Er zijn in het verleden veel meldingen geweest van onterechte correctietarieven bij NS Flex. Ik dacht dat het inmiddels opgelost was, maar blijkbaar niet. U kunt het beste contact opnemen met de klanteNService om het geld terug te krijgen.

Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is.. Het is inderdaad verstandig om de klantenservice mee te laten kijken, zodat je precies weet wat er in rekening is gebracht.

Als je geen IC Direct toeslag hebt geladen, dan klopt het dat er €10,00 in rekening wordt gebracht. Dus ik verwacht dat het bedrag daarvan is.

Badge +3

Alleen als je gecontroleerd bent in een IC direct tussen Rotterdam en Schiphol zou die correctie terecht zijn. Bij een reis van Maastricht naar Den Bosch (en verder naar?) lijkt het me sterk dat je gisteren in een IC direct terecht bent gekomen, hooguit omdat tussen Utrecht en Rotterdam bussen reden en je via Schiphol naar Rotterdam gereisd bent? 

Hi Rizana,

Zou je het topic nog een keer willen lezen. Klant heeft helemaal niet op het IC Direct traject gereisd. Volgens mij heeft de conducteur iets verkeerd geregistreerd. 

Daarom is het verstandig om even bij de klantenservice te checken wat er precies is geregistreerd. Omdat het nu gissen is. 

Hoi, inmiddels heb idd contact gehad met de klantenservice. De conducteur heeft volgens haar iets verkeerds geregistreerd, en als het het goed is wordt het bedrag verrekend met de volgende factuur. Toch vind ik het voor veel verwarring zorgen, maar volgens mij ben ik niet de enige. Bedankt voor de reacties!

Fijn om te lezen dat het geregeld is :smile:

Reageer