beantwoord

Correctietarief ivm reizen tegen de reisrichting in

Toon eerste bericht

29 reacties

Gisteren voor het eerst mijn Flex abonnement gebruikt. Vandaag meteen al een mail met de mededeling dat ik een correctietarief krijg van 50€ omdat ik “een treinreis maakte tegen de reisrichting in’. Hoewel ik dat een knappe prestatie vind, in mijn eentje in een trein tegen de reisrichting in reizen, en ik via NS klantenservice e.e.a. wel onmiddellijk gecrediteerd krijgen, terecht, want ik reis vrij in de daluren, vraag ik met toch af hoe dit kan gebeuren. Alle reacties lezende, denk ik dat het komt doordat de conducteur mij controleerde en daarna handmatig op zijn controle apparaatje dingen ging intoetsen. Kan het zijn dat de conducteur tegen de reisrichting reisde? Dat hij vergeten was het goede traject in te voeren? Al met al een niet zo'n positieve ervaring die maakt dat je als reiziger voortaan wel heel alert bent, zeker bij controle in de trein. Na 35 jaar trouwe klant bij de NS niet echt het gevoel dat deze vooruitgang nu ook direct een verbetering is. 

Wij voeren het traject niet in op onze controleapparatuur, maar dat gebeurd automatisch via een app vanaf onze smartphone. Nu bedenk ik me wel, als het dienstkaartje van de collega HC niet up-to-date is, dit wel tot een verkeerd traject tot gevolg kan hebben. Of er dan vanaf de scan, zonder iets te registreren ook deze spookmelding komt ben ik zeer benieuwd naar. Ik registreer zelden tegen de reisrichting in, kom het zelden tegen namelijk en elke registratie moeten wij naar de reiziger benoemen nl.

Beste Loes, dank voor je reactie. Ik weet natuurlijk niet of jouw collega iets bij mij zag tijdens de controle, hij zei daar niets over maar hij was wel opvallend lang bezig, misschien had ik moeten vragen of er iets mis was. Dank, Lily 

Reputatie 6
Badge

misschien had ik moeten vragen of er iets mis was. 

Denk niet dat het iets had uitgemaakt. Bij alle gevallen van onterechte correctietarieven die op de community voorbij zijn gekomen, heeft de conducteur bij controle helemaal niets gezegd of gezegd dat er niets aan de hand was.

Reageer