beantwoord

Correctietarief klassewissel

• 6 december 2019
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Gisteren reisde ik van Hoorn naar Utrecht. Bij het begin van de reis had ik klassewissel gedaan, van 2de naar 1ste klas. Toevallig kreeg ik ook controle en volgens de conducteur klopte de klassewissel. Omdat ik deze keer bij klassewissel geen aanvullende vraag had gekregen voor hoe lang ik de 1ste klas wilde behouden heb ik (dom natuurlijk) vóór het uitchecken in Utrecht de klasse weer terug gezet naar 2 de klas. (omdat ik bang was dat ik het vergeten zou terug te zetten). Waarschijnlijk is dat de reden dat ik nu 20 euro correctietarief moet betalen.

Ik wil even zeker weten of bovenstaande redenering klopt en of er een andere reden is dat ik 20 euro correctietarief moet betalen, want dan weet ik dat voor volgende keer! en mogelijk zien jullie mijn stommiteit over het hoofd en laten het corretietarief vervallen? 

Bij voorbaat dank,

Trezie Aarns

icon

Beste antwoord door Robert B 6 december 2019, 23:16

Bij Flex wordt het moment van de controle geregistreerd en het systeem bepaalt of je op dat moment recht had op 1e klas. Zo niet, dan volgt een correctie.

Uiteraard zal je rit/reis gefactureerd worden volgens je reisrecht op dat moment (1e klas maximaal 15 minuten na de incheck) tot aan de uitcheck voor die reis.

Vóór het uitchecken (na controle onderweg) weer wisselen naar 2e klas zou daar geen invloed op moeten hebben. Je bent op dat moment 1e klas onderweg (en zal daar ook op afgerekend worden via je factuur) ook al kunnen conducteurs dat niet zien. Het systeem weet dat precies!

Maar het blijft Flex natuurlijk… met nog allerlei andere vreemde correcties soms, zoals IC direct als je daar niet eens in de buurt geweest bent, of terugsteken op een traject van A naar B waar dat simpelweg onmogelijk is.

Bekijk origineel

2 reacties

Welkom bij de Community Trezie

Ik denk dat het handig is altijd iemand met je meekijkt in het systeem wat er mis is gegaan. Wil je hierover contact opnemen met de Klantenservice via Facebook, Twitter, chat of telefonisch op:  030 751 51 55. Dan kan een collega van mij kijken waarom het correctietarief in rekening is gebracht. 

Badge +3

Bij Flex wordt het moment van de controle geregistreerd en het systeem bepaalt of je op dat moment recht had op 1e klas. Zo niet, dan volgt een correctie.

Uiteraard zal je rit/reis gefactureerd worden volgens je reisrecht op dat moment (1e klas maximaal 15 minuten na de incheck) tot aan de uitcheck voor die reis.

Vóór het uitchecken (na controle onderweg) weer wisselen naar 2e klas zou daar geen invloed op moeten hebben. Je bent op dat moment 1e klas onderweg (en zal daar ook op afgerekend worden via je factuur) ook al kunnen conducteurs dat niet zien. Het systeem weet dat precies!

Maar het blijft Flex natuurlijk… met nog allerlei andere vreemde correcties soms, zoals IC direct als je daar niet eens in de buurt geweest bent, of terugsteken op een traject van A naar B waar dat simpelweg onmogelijk is.

Reageer