beantwoord

correctietarief ns flex

• 24 januari 2020
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

Goedemorgen,

Tot mijn verbazing zie ik in mijn mailbox dat ik een correctietarief moet betalen van 50 euro voor mijn reis gisteren, terwijl ik er vrij zeker van ben dat ik ben ingecheckt en uitgecheckt. Heenreis: Gouda Goverwelle - Amersfoort. Terugreis: Amersfoort - Gouda Goverwelle.  Op de terugreis ben ik overigens wel gecontroleerd door de conducteur? Heeft hij dit dan ingevoerd? Ik hoor het graag.

Groet, 

Marco

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 januari 2020, 09:29

Het correctietarief van 50 euro wordt in rekening gebracht als niet is ingecheckt. Kan het zijn dat u in Amersfoort niet hebt ingecheckt bij NS, maar bij Connexxion/Valleilijn?

In ieder geval zijn dit soort dingen het snelst recht te zetten door even rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Het correctietarief van 50 euro wordt in rekening gebracht als niet is ingecheckt. Kan het zijn dat u in Amersfoort niet hebt ingecheckt bij NS, maar bij Connexxion/Valleilijn?

In ieder geval zijn dit soort dingen het snelst recht te zetten door even rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +4

Een correctietarief is er bij niet inchecken. In Gouda kan dat haast niet misgaan, er zijn poortjes en alleen met NS. In Amersfoort is inchecken bij de Valleilijn ook mogelijk. Denkbaar is dat u daar hebt  bij Valleilijn ingecheckt bent en met NS terugreisde, de paaltjes staan op het perron naast elkaar en bij de poortjes moet u kiezen.

Edit: De kater was weer eens sneller. Al is die Bommel nog zo snel, ;-)

Reputatie 5

En wat er precies is gebeurd kunt U dus heel easy zelf nakijken op de reishistorie-ook op de NS automaten. Hou er helaas wel rekening mee dat als U inderdaad bij de Cnx (valleilijn) bent ingecheckt het een heel gedoe is om dit te herstellen. Tipje: als U dit beseft direkt bij het passeren van de poortjes-geen man overboord, meteen weer UITch. bij Cnx en op het perron alsnog correct bij de gele NS IN.

Reageer