beantwoord

Correctietarief NS Flex (treinreis gemaakt zonder toeslag 1e klas)

• 24 april 2019
  • 8 reacties
  • 238 Bekeken

Vanmorgen ben ik vanaf Nieuw-Amsterdam via Zwolle naar Wijhe gereisd voor mijn werk zoals ik elke werkdag doe. Nu heb ik een email gekregen dat ik eerste klas zou hebben gereisd maar dit is niet het geval geweest. Ik heb controle gehad maar het was goed en heb niets te horen gekregen dat er iets niet klopte. Vanuit Zwolle zit ik altijd in de ruimte waar je de trein instapt net zoals nu het geval was.

Vanuit Nieuw-Amsterdam gaat het om Arriva en dan reis ik altijd tweede klas.

Ik begrijp niet goed waarom ik nu 20 euro moet betalen aan toeslag.
icon

Beste antwoord door EdRo 24 april 2019, 12:34

Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen het ook voor je corrigeren indien nodig.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen het ook voor je corrigeren indien nodig.
Het lijkt er op dat de conducteur slordig is geweest en jouw reis als een eerste klas heeft gemarkeerd. Bij Flex kan de conducteur geloof ik niet goed zien wat voor product er precies op je kaart staat. Jammer dat je hier als reiziger weer achteraan mag. Dit gebeurt zo vaak
Soms zien we een ? bij de klasse staan, maar we corrigeren alleen in de 1e klas, dus lezen we geen klasse uit in de 1e, dan registreren we, zit de betreffende reiziger 2e klas, wordt er niet geregistreerd. Ik moet 3 handelingen doen om deze registratie te voltooien, dus per ongeluk zal dit niet snel voorkomen.
Hallo ArBruin en welkom bij de NS Community.

Ik wil je, net als EdRo in deze situatie adviseren mijn collega's van de Klantenservice te benaderen. Doe dit via Sociale Media of Live Chat voor een snelle reactie. Zij kunnen een onterechte correctie voor je weghalen.
Contact gehad en de correctie wordt weggehaald. Echter kon er niet worden gezegd waardoor dit kwam en ook niet wat de situatie was tijdens het reizen. Blijf het wel vreemd vinden maar in ieder geval bedankt voor de hulp
Reputatie 5
Je weet, dat bij sommige treinen 'de ruimte waar je de trein instapt' eersteklasse is ?
Badge +3
Dat zal best zo zijn, maar een balkon met klapstoeltjes, fietsen, soms een of twee verdwaalde vierzietjes en mogelijk ook nog een toilet vlakbij kan je moeilijk als 1e klas bestempelen.

En het is dus niet zo dat een HC het "apparaat op 1e klas zet", en pas weer op 2e klas als hij/zij er helemaal doorheen is. Althans dat begreep ik uit een ander topic waar dat verondersteld werd.

Overigens is de IC Zwolle - Wijhe (ri. Roosendaal) vrijwel altijd DDZ materieel zo te zien. Ik reis daar nooit mee, dus weet niet zeker of er 1e klas balkons zijn.
@Robert B

Dat klopt. Wij zetten onze controleapparaten niet op een klasse. We doen alles visueel, dus ik zie in welke klasse ik controleer en ik kijk welke klasse het reisrecht heeft. Dus 2e klas reisrecht op de kaart (een overgang 2-1 via internet kan ik niet zien, de backoffice achteraf wel) registreer ik op 1e klas. Ik schrijf ook steeds vaker een UVB voor verkeerd zitters.

Reageer