Correctietarief zonder toereikende informatie!

  • 3 October 2018
  • 4 reacties
  • 192 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
201810 3 12:00 correctietariefvaagenstiekem
In https://community.ns.nl/ns-flex-60/reis-met-correctietarief-52071 zie ik een brief over het in rekening brengen van een correctietarief, maar er staat alleen maar een datum en als reden ''een treinreis gemaakt tegen de rijrichting in''. Hier zou de tijd bij moeten, en de plaats en rijrichting, bijvoorbeeld in de vorm van ''in een trein die reed van Roermond naar Sittard'' (laatste en eerstvolgende station).

Bij een boete in de trein constateert de reiziger die informatie ook zelf, en hij kan verdere opheldering vragen aan de controleur. Ik vind het al zeer bedenkelijk als bij NS Flex een controleur heimelijk op iets klikt dat de reiziger veel geld kost (en dat dan ook per ongeluk kan doen, zoals blijkbaar in het gelinkte geval), maar het minste is dat dan de genoemde extra informatie wordt vermeld in de brief.

4 reacties

Reputatie 5
We zijn bekend met situaties zoals in het topic waar je naar linkt, Dennis!
Er wordt gekeken naar hoe dit opgelost kan worden.
Heb bij de Businesscard in het verleden niet eens die mailtjes gezien, alleen een extra regel op de factuur. Je mist 'm zo als je niet oplet. Erg lastig inderdaad, want je kunt naderhand gaan proberen te traceren waarom je in een 1100-trein (HSL Den Haag-Eindhoven) een correctietarief geen ICd toeslag hebt gekregen.
Onze werkinstructie is dat wij de reiziger horen te informeren bij een correctie, zodat deze op de hoogte is. Vaak bij Business Card houders die in de 1e klas reizen en hun kaart staat 2e klas us mijn ervaring dat deze reizigers altijd de klasse wissel hebben gebruikt.
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://community.ns.nl/ns-flex-60/reis-met-correctietarief-52071/index1.html#post351280.

Reageer