beantwoord

Dal Voordeel abonnement bij vertraging

  • 29 February 2024
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Hallo,

Ik ben van plan om een dal voordeel flex abonnement af te sluiten op mijn ov-kaart. Dit geeft mij korting in o.a. de daluren (ma t/m vrij 9:00-16:00). Ik reis vaak het traject Groningen - Arnhem Centraal. Mijn vraag is wat er gebeurt als je een trein neemt binnen de daluren maar er door vertraging uitloopt en dus niet meer binnen de daluren zit. Dit komt namelijk regelmatig voor dus belangrijk om ff te weten.

Voorbeeld:

Station Groningen 13:49
Station Zwolle 14:45

Overstaptijd: 5 min

Station Zwolle: 14:50
Station Arnhem Centraal: 15:49

Stel nu de trein van Groningen naar Zwolle heeft vertraging waardoor ik de trein van 14:50 naar Arnhem Centraal niet meer kan halen. Dan moet ik de eerstvolgende trein naar Arnhem nemen en die gaat om 15:20 en komt pas om 16:19 aan in Arnhem. De daluren zijn van 9:00 tot 16:00. Valt deze reis die pas stopt om 16:19 binnen of buiten het abonnement of kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?

icon

Beste antwoord door Momo 29 February 2024, 14:50

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De tijd van inchecken telt. Bij een incheck in de daluren mag u doorreizen in de spits. Dus ook als u 2 uur later uit Groningen zou vertrekken (om 15:49) reist u gewoon door op het daltarief terwijl het grootste deel van de reis in de spits is. 

aha helemaal duidelijk, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Reageer