beantwoord

dal vrij

• 14 januari 2020
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

Goedemiddag, ik heb een flex dalvrij abbonement en heb afgelopen zaterdag ingecheckt, gereisd van vleuten naar utrecht, daar door vertraging langer dan een half uur over gedaan. toen zag ik dat er vanwege werkzaamheden geen directe verbinding was naar amsterdam centraal. de reistijd zou voor mij korter zijn als ik terug naar huis ging en de auto zou pakken. dus weer de sprinter gepakt en in vleuten weer uitgecheckt. dit was 1.17 later dan ik vertrok. hier moet ik nu 20 euro voor betalen. waarom is dat? ik heb toch een dal vrij abbonement en kan dus gratis reizen in het weekend.

hoe kan ik dit geld terug vragen? het valt niet onder vergeten in of uitcheck en ook niet onder vergoeding bij vertraging. 

Ik hoor graag hoe en wat. Dank.

icon

Beste antwoord door MoDe 14 januari 2020, 16:34

Heb je voor je terug ging naar Vleuten in Utrecht uitgecheckt en ingecheckt?

Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice via telefoon Twitter Facebook of chat.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5

Het zou niet gebeurd zijn als je nog net binnen 1 uur terug zou zijn-EN als je dan stom toevallig niet net controle zou hebben gehad vanaf Utr. Ja-je moet een cursus van toch wel een paar uur doen om alle ins+outs van die chipkaart te leren. En NS verwach dat de reizigers alles meteen weten zonder hetzelf erg duidelijk vooraf te melden.

Komt in wezen omdat het hele systeem is gebaseerd als vervanging strippenkaart voor bustram-daar zou je dit niet hebben gehad, maar wel betaald als je geen ABO zou hebben.

dank voor jullie antwoorden. ik ga contact opnemen!

Reputatie 2

Is inderdaad vervelend dat je hier nu zelf achteraan moet, maar is procedure in dit geval. Je krijgt het geld gelukkig wel gewoon terug ;)

Hoi MarkJN en welkom op de NS Community! 

Dit heeft inderdaad te maken met het uitchecken na een uur weer op hetzelfde station. Dit kan je terug overgemaakt worden. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat je in Utrecht niet hebt uit- en ingecheckt en dat is niet toegestaan want dan reis je terug in de richting van je vertrekstation. Je moet het retourtje Vleuten-Utrecht immers wel betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je voor je terug ging naar Vleuten in Utrecht uitgecheckt en ingecheckt?

Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice via telefoon Twitter Facebook of chat.

Reageer