beantwoord

dal vrij abonnement

• 5 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 205 Bekeken

Ik heb een flex dal vrij abonnement afgesloten. In de bevestigingsmail stond dat het abonnement in zou gaan op 5 oktober (vandaag). Ik wilde net inchecken en toen stond er: reizen op rekening. Op de automaat stond ook niet dat er een bestelling was die ik nog moest ophalen. Hoe kan het dat ik nog geen gebruik kan maken van mijn abonnement (waar ik wel al voor betaald hebt) en hoe kan ik dit oplossen? Kan ik de kosten die ik nu maak omdat ik reis op rekening (terwijl mijn abonnement al geldig zou moeten zijn) declareren bij NS?
icon

Beste antwoord door Thom 5 oktober 2019, 18:03

U kunt wel reizen met NSFlex. U heeft al van uw abonnement gebruik gemaakt, zonder dat mogelijk te beseffen. 'Reizen op rekening' is de standaardmelding als u reist met NSFlex en als u een nieuwe kaart met abonnement heeft afgesloten, hoeft u niet te activeren.

U heeft dus al met NSFlex op rekening gereisd. Het is goed gegaan, sterker nog het hoort zo te gaan. U hoeft niets te declareren en u krijgt de rekening van deze reis na een maand. U had mogelijk een melding op het paaltje met Dalvrij Flex verwacht, maar de melding is 'Reizen op rekening'.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt wel reizen met NSFlex. U heeft al van uw abonnement gebruik gemaakt, zonder dat mogelijk te beseffen. 'Reizen op rekening' is de standaardmelding als u reist met NSFlex en als u een nieuwe kaart met abonnement heeft afgesloten, hoeft u niet te activeren.

U heeft dus al met NSFlex op rekening gereisd. Het is goed gegaan, sterker nog het hoort zo te gaan. U hoeft niets te declareren en u krijgt de rekening van deze reis na een maand. U had mogelijk een melding op het paaltje met Dalvrij Flex verwacht, maar de melding is 'Reizen op rekening'.
Reputatie 7
Badge +3
U heeft dus al met NSFlex op rekening gereisd. Het is goed gegaan, sterker nog het hoort zo te gaan. U hoeft niets te declareren en u krijgt de rekening van deze reis na een maand.
En voor deze reis zal de prijs dan als het goed is € 0,00 zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Ik verwacht van wel. De mijne was vandaag ook in die orde, maar ik reis op saldo. 😉 Goed dat je het opmerkte.
Badge +3
Je reis (met NS) kan je na minder dan een uur al terug zien in Mijn NS, maar de reis met de kosten erbij komt na enkele dagen in je Reishistorie te staan.

Reizen op Rekening == NS Flex en welk abonnement daaraan gekoppeld is op het moment van inchecken bepaalt het systeem later. Daarom hoef je nooit meer naar een automaat om een wijziging op te halen.

Overigens, zowel met de sprinter heen en de IC terug (vol gillende kids die naar K3 gingen om 17:00 in Eindhoven) controle gehad. Amazing!
Reputatie 7
Badge +3
Je kan ook in je MijnNS account checken of en welk Flex abonnement actief is. Op de startpagina zie je je kaart en welk abonnement daar op staat.

Reputatie 7
Badge +4
Overigens, zowel met de sprinter heen en de IC terug (vol gillende kids die naar K3 gingen om 17:00 in Eindhoven) controle gehad. Amazing!

Vandaag van de Randstad naar Nijmegen v.v., en drie keer gecontroleerd. Het kan wel.
Badge +3
Off-topic, maar een vader + zoontje stapte op Brandevoort in en zei "we gaan even naar die meneer" (de HC dus) om te zeggen dat het hem niet gelukt was een Railrunner te kopen.

"We gaan naar Helmond (2 stations, 5 minuten) naar de Pathé". Prima zei de HC, koop die Railrunner dan maar voor de terugweg.. Opgelost!👍
Hallo lizderijke, welkom op de NS Community.

Ik neem aan dat je wel iets kan met de gegeven antwoorden 🙂! Veel plezier gewenst met je nieuwe abonnement!

Reageer