beantwoord

Dal vrij abonnement stopgezet, alsnog factuur.

• 8 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 452 Bekeken

Hi,

Ik had vorige maand ns flex dal vrij op mijn kaart gezet, 103 euro betaald en verder prima. Nu wou ik deze maand alleen dal korting, heb ik besteld en staat er nu op.
Alleen krijg ik net een mail binnen met een factuur van 103 euro . Ik heb klantenservice al gebeld en zij zeiden dat het of als restitutie blijft of dat ik het 'misschien' volgende maand terug krijg gestort.

Ik snap ten eerste niet waarom het überhaupt een tweede keer wordt afgeschreven? Ik heb netjes op tijd mijn abonnement omgezet. Ten tweede heb ik dat geld helemaal niet op mijn rekening staan.. En kan het ook echt niet kwijt momenteel.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen of wat duidelijkheid kan geven.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 oktober 2018, 14:50

Update: Helaas heb ik uiteindelijk geen verdere reactie meer gekregen over het verzoek tot een betalingsregeling. Aangezien de relevante betaling ook al was afgeschreven heeft MadisonB ook aangegeven om het maar te laten. De €103 zal sowieso worden gecrediteerd op de volgende factuur per 05.11.2018.

Voor de meelezers: Zoals al eerder aangegeven in dit topic werkt het NS Flex abonnement wat betreft de abonnementskosten met een vooruitbetaling. Dit houd in dat de abonnementskosten worden afgeschreven voordat de respectievelijke maand in gaat. De afschrijving wordt vervolgens een paar dagen eerder nog klaargezet, waardoor het kan gebeuren dat er alsnog een betaling plaatsvind voor een abonnement wat na het ingaan van die maand gewijzigd wordt naar een goedkoper abonnement. In het geval van MadisonB stond de betaling van de tweede maand NS Flex Dal Vrij al klaar op het moment dat ze het wijzigde naar Dal Voordeel. De abonnementskosten van dat Dal Vrij abonnement zijn daardoor alsnog in rekening gebracht, ook al heeft ze die wijziging uitgevoerd op de eerste dag waarop dat kon. De kosten die nu betaald zijn maar niet worden gebruikt worden verrekend op de eerstvolgende factuur.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Flex is een nieuw product en heeft nog kinderziektes, ook bij de afhandeling van problemen. Bij Klantenservice kan natuurlijk ook iets mis gaan in de grote drukte, al zou dat niet zo moeten zijn.

Als u geen Dalvrij voor de tweede maand wilt, moet het volgens de regels na de eerste maand per dag gestopt kunnen worden.

De moderatoren op het forum hier kunnen bij de gegevens en zijn zeer door de wol geverfd. Ik denk dat die er het beste even naar kunnen kijken. Ze komen hier om de paar uur langs en vaak eerder.
Badge +3
Ik denk dat het vergelijkbaar is met deze situatie. Wellicht kan je in overleg met NS iets regelen m.b.t. de betaling, omdat je sowieso de niet gebruikte dagen tegoed hebt.
Goedenavond MadisonB en welkom bij de NS Community!

Zoals Robert B al aangeeft in het gelinkte topic denk ik inderdaad dat dit een gevolg is van hoe het NS Flex abonnement werkt met de wijzigingstermijnen en het betalen. Je betaald je abonnement namelijk vooruit. Vervolgens kun je jouw abonnement tijdens de eerste maand nog niet wijzigen. Op de eerste dag dat je dat wél kan doen, is de tweede maand van je abonnement dus al ingegaan, wat ook inhoud dat je voor die tweede maand van je Dal Vrij abonnement al vooruit moet betalen. Als je daarna het abonnement wijzigt naar een goedkoper abonnement, zullen de kosten die je in dat geval al vooruit hebt betaald verrekend worden in de eerstvolgende factuur daarna. Die €103 zul je dus gewoon terugkrijgen bij de volgende factuur.

Nu geef je aan dat je €103 voor de tweede Dal Vrij maand niet kunt missen. Ik kan je niets beloven, maar ik wil graag even voor je kijken of we daarin misschien een regeling kunnen treffen. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer?
Update: Ik heb een verzoek doorgestuurd naar onze NS Flex afdeling of er een betalingsregeling getroffen zou kunnen worden voor MadisonB. Ik heb daar nog geen reactie op gekregen, maar mogelijk dat er rechtstreeks contact is opgenomen met MadisonB. Ik wacht momenteel op haar reactie daarover.
Update: Helaas heb ik uiteindelijk geen verdere reactie meer gekregen over het verzoek tot een betalingsregeling. Aangezien de relevante betaling ook al was afgeschreven heeft MadisonB ook aangegeven om het maar te laten. De €103 zal sowieso worden gecrediteerd op de volgende factuur per 05.11.2018.

Voor de meelezers: Zoals al eerder aangegeven in dit topic werkt het NS Flex abonnement wat betreft de abonnementskosten met een vooruitbetaling. Dit houd in dat de abonnementskosten worden afgeschreven voordat de respectievelijke maand in gaat. De afschrijving wordt vervolgens een paar dagen eerder nog klaargezet, waardoor het kan gebeuren dat er alsnog een betaling plaatsvind voor een abonnement wat na het ingaan van die maand gewijzigd wordt naar een goedkoper abonnement. In het geval van MadisonB stond de betaling van de tweede maand NS Flex Dal Vrij al klaar op het moment dat ze het wijzigde naar Dal Voordeel. De abonnementskosten van dat Dal Vrij abonnement zijn daardoor alsnog in rekening gebracht, ook al heeft ze die wijziging uitgevoerd op de eerste dag waarop dat kon. De kosten die nu betaald zijn maar niet worden gebruikt worden verrekend op de eerstvolgende factuur.

Reageer