Dalvoordeel duurder

• 23 september 2018
  • 11 reacties
  • 401 Bekeken

Reputatie 4
Met NS Flex is mijn Dalvoordeel abonnement 10 euro duurder,60ipv 50 euro.
Dit klopt niet met de bewering op uw internetpagina ovr Flex,waar u beweerd dat het niets extra kost!
Voor mij geen Flex dus!

11 reacties

@Satneef Zijn de voordelen van Flex duidelijk ?
Reputatie 4
De consument verwacht een kloppend en duidelijk verhaal. Terecht. Maar de liefde moet -naar mijn mening- iets te vaak van een kant komen, nl. die van de NS.

Tsja,Wie is er hier de klant?

Kan de bewering dat Flex abonnementen niets extra kosten niet vinden.

Klopt ik had het niet goed gelezen,mijn excuses!
Reputatie 3
Ja offtopic je hebt gelijk
Volgens mij had NS al toegang tot de relevante gegevens.

Maar dit heeft niet veel meer te maken met dit topic: het duurder zijn van het dalvoordeel abonnement bij flex.
Reputatie 3
Maandabonnementen zijn altijd en overal duurder dan jaarabonnementen. Wil je geen maandabonnement met het gemak van maandelijks kunnen opzeggen ipv na een jaar dan is Flex niets voor je.

Ik vind een opslag van 1€ per maand een enorm goede propositie.
Doorvoor zou ik mij echt een paar keer bedenken om een jaarcontract aan te gaan.

Nogmaals, voor de reiziger met periodiek wisselende behoeften, echt top.

De winst voor NS zit m onder andere in de big data.
Daarmee hebben ze een voorsprong op toekomstige concessies.
Reputatie 7
Badge +3
Maandabonnementen zijn altijd en overal duurder dan jaarabonnementen. Wil je geen maandabonnement met het gemak van maandelijks kunnen opzeggen ipv na een jaar dan is Flex niets voor je.
@EdRo Grotendeels mee eens. Maar wat bedoel je met "een meerledig doel. Zelden alleen het belang van de klant. " ?

Denk dat iets te snel de publiciteit is gezocht, waardoor verder uitstel van introductie moeilijk werd.

Samenleving heeft kop van jut nodig. NS vervult deze rol op basis van aantal incidenten.
Moeilijk om daar vanaf te komen. Helaas.
Reputatie 3
Het is een businessmodel dat beter past bij wisselende behoefte van klanten.
Of het nu mobiele providers zijn of het is de NS, altijd heeft vernieuwing een meerledig doel.
Zelden alleen het belang van de klant.

Ik zie veel voordelen voor de NS en een paar mooie kansen voor de consument.

Naar mijn idee is de bètafase iets te snel omgezet in een launch van het product. Dat heeft tot veel vragen, onduidelijkheid en ook irritatie geleid.
De consument verwacht een kloppend en duidelijk verhaal. Terecht. Maar de liefde moet -naar mijn mening- iets te vaak van een kant komen, nl. die van de NS.
Als er ook maar iets mankeert of hapert... is de NS de #%^+

Volgens mij gaat dit helemaal goedkomen 😂
Periodiek wisselend reisgedrag vind ik hierbij mooi uitgedrukt.

Bij het overstappen van Reizen op Saldo naar Flex dient men zich vooraf goed te realiseren dat op dit moment nog niet alle producten kunnen worden meegenomen.

https://www.ns.nl/klantenservice/flex/overstappen.html

Wie toch van de voordelen van Flex wil genieten en al zijn producten wil behouden, kan overwegen twee kaarten te gebruiken
Reputatie 3
Met NS Flex is mijn Dalvoordeel abonnement 10 euro duurder,60ipv 50 euro.
Dit klopt niet met de bewering op uw internetpagina ovr Flex,waar u beweerd dat het niets extra kost!
Voor mij geen Flex dus!

Niemand is ook verplicht om te wisselen.
Met name voor mensen met periodiek wisselend reisgedrag kan flex een uitkomst zijn.

Je bijvoorbeeld in een vakantie je kaart gebruiken met een dalvrij abonnement en dat daarna weer terugzetten naar enkel 40% in het weekend (2€) of enkel op werkdagen (3€)

Daarnaast is het voor mensen die hun ritten vergoed krijgen van bijvoorbeeld werk of vrijwilligersorganisatie, ideaal dat zij niet steeds voor hoeven te schieten. NS brengt achteraf in rekening en met een beetje geluk heeft de reiziger zijn declaratie dan al ontvangen.

Ja het is nieuw. Ja het is niet altijd duidelijk op de eerste blik. Maar ik vind het veel bieden.
Ik was ook sceptisch en ook niet blij met het achterblijven van actuele reishistorie, maar dat loopt nu een stuk beter.
Kan de bewering dat Flex abonnementen niets extra kosten niet vinden.

Flex abonnementen zijn iets duurder omdat deze de mogelijkheid bieden om het abonnement op elk moment telkens na minimaal 1 maand uit te zetten voor minimaal 1 maand.

Stel dat u tijdens een jaar het abonnement 3 maanden uit heeft staan, dan betaalt u slechts 45 € en geen 50 €.

Flex abonnementen zijn dus met name interessant voor reizigers die niet continu veel willen of kunnen reizen. Dit vanwege bijvoorbeeld vakantie, ziekte of gewoon geen zin hebben.

Reageer