beantwoord

dalvrij flex tijdelijk reisrecht?

  • 14 maart 2020
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

Ik ben mijn NS dalvrij abonnement kwijtgeraakt. Nu probeer ik een tijdelijk reisrecht op een anonieme chip te regelen. Er wordt echter bij het loket en klantenservice gezegd dat dat niet kan omdat het een flex abo is en geen klassiek abonnement en dat daarom niet mogelijk is. Maar bij deze flex vorm is tussentijdse opzegging niet mogelijk zoals bij de andere flex abonnementen, alleen maandelijkse opzeggwaarom kan ik dan geen gebruik maken van het tijdelijk reisrecht?

icon

Beste antwoord door Thom 14 maart 2020, 11:39

De mogelijkheid van tijdelijk reisrecht is er niet bij Flex. Het was en is een mooie optie voor de consument, maar het was voor sommigen wat verleidelijk om daar dingen mee te doen waarvoor het niet was bedoeld. Bij Flex is die optie er niet meer, nog wel bij een klassiek abonnement. Omdat die er binnenkort beperkt meer zullen zijn, lost het zichzelf op. NS er op aanspreken is niet helemaal fair, degenen die het oneigenlijk gebruikten zijn niet herkenbaar. Ik vind het erg jammer en heb er wel eens gebruik van gemaakt, maar het is wijs het af te schaffen. U kunt het ook als een nadeel van Flex zien.

U kunt het beste contact opnemen met Klantenservice. Het is er overigens zeer druk.


Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

De mogelijkheid van tijdelijk reisrecht is er niet bij Flex. Het was en is een mooie optie voor de consument, maar het was voor sommigen wat verleidelijk om daar dingen mee te doen waarvoor het niet was bedoeld. Bij Flex is die optie er niet meer, nog wel bij een klassiek abonnement. Omdat die er binnenkort beperkt meer zullen zijn, lost het zichzelf op. NS er op aanspreken is niet helemaal fair, degenen die het oneigenlijk gebruikten zijn niet herkenbaar. Ik vind het erg jammer en heb er wel eens gebruik van gemaakt, maar het is wijs het af te schaffen. U kunt het ook als een nadeel van Flex zien.

U kunt het beste contact opnemen met Klantenservice. Het is er overigens zeer druk.


Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Reageer