Dalvrij omgezet naar flex weekend vrij, nu geen korting meer?

• 14 juli 2019
  • 4 reacties
  • 259 Bekeken

Enige tijd geleden mijn Dalvrij abonnement omgezet naar een flex abonnement weekend vrij.
Dit op aanraden van jullie klantenservice.
Zo kon ik switchen tussen dal- en weekendvrij.

Nu bekijk ik mijn facturen en zie tot mijn grote schrik dat ik door de weeks in de daluren geen 40% korting meer heb. Dit is mij niet verteld. Er zou ten opzichte van een normale dalvrij of weekendvrij abonnement geen verschil zitten, anders dan het maandelijks kunnen switchen en reizen op factuur i.p.v. saldo.

Hoe zit dit?

4 reacties

Dat is correct, bij Flex weekend vrij zit, in tegenstelling tot de klassieke weekend vrij, geen dal korting.

Heb je het bestelproces zelf doorlopen of heeft de klantenservice de wijziging voor je doorgevoerd? Tijdens het bestelproces is dal korting wel heel eenvoudig toe te voegen (voor € 3,- per maand), het bestelproces loodst je daar ook naartoe en daarmee is het vrijwel niet te missen (samen met de optie om weekend vrij 1e klas te reizen). Als de klantenservice de wijziging heeft doorgevoerd zou ik daar nog eens contact mee opnemen.
Dank je voor je antwoord. Helaas heb ik het zelf doorlopen en niet gezien. Weet jij hoe ik dit alsnog toevoeg?
Reputatie 5
Badge
Zoals je zelf kunt lezen bij FLEX kan je dat zelf volgens het systeem pas na 1 maand gebruik, dus als je op bvb de 7e bent gestart, dan pas vanaf de 8e (of toch ook de 7e?) een maand later, het gaat dan direkt in en je hoeft ook niet naar de automaat om te laden. Het klopt dat dit bij dat FLEX allemaal aparte elementen zijn, je kan bvb ook apart kiezen tussen Korting weekend of DALkorting door de week.
Als dat te lang duurt, kan je enkel hopen op clementie en trachten dat servicecentrum daarvan te overtuigen. Of misschien krijgt een moderator op een vroege zondag wel een idee dat je eerder kan helpen.
Goedemiddag Caroline99. Zoals bahnrider al aangeeft kun je dit officieel gezien pas over een maand weer toevoegen. Ik begrijp echter dat dit een vergissing is geweest bij de overstap naar NS Flex. Je kunt in dit geval het beste contact op nemen met mijn collega's via de Klantenservice en de situatie voorleggen. Mijn collega's kunnen dan eventueel de dalkorting alsnog toevoegen.

Reageer