beantwoord

Direct na het uitloggen weer inloggen met vreemd resultaat.

• 17 juni 2019
  • 7 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 2
Als ik in NS-app uitlogt en direct weer inlogt, moet ik opnieuw een gewenste aanspreektitel invullen. Vreemd!

Het ligt zeker niet aan het opruimen van cookies, etc, omdat ik fysiek de NS-app nog niet heb afgesloten. En ook daarom direct kan inloggen.

En als je je afvraagt waarom je uit zou moeten loggen, dan heeft het inlogsysteem ook geen echt nut meer. Je mobiel kan bv bij een reparateur liggen. Ik noem maar wat.

Ook tot mijn stomme verbazing moet ik ook opnieuw een zeer gewenste naam toekennen aan de (NS-flex) kaart. NS Flex is mijn huidige abonnement. Of het daar mee te maken heeft???

OV-chipkaart heeft daar geen probleem mee (ongeacht het vele in- en uitloggen). Kan NS dat voorbeeld niet volgen? Of nog beter de daar ook toegekende kaartnamen gewoon overnemen. Immers NS en OV-chipkaart.nl wisselen gegevens uit (met je toestemming).

Dit topic heeft raakvlakken met een ander topic. Althans daar is, zo te lezen, nog geen bevredigend antwoord gegeven.

Ik ben benieuwd naar de reden waarom NS-app niets kan onthouden. En dat kan echt niet meer in deze tijd. 😏
icon

Beste antwoord door Rueben NS 27 juni 2019, 18:06

Hoi Valenwijn,

Ik heb inmiddels weer bericht terug van de developers en ze zijn er mee bezig om deze data ook door de app te laten onthouden. Vooralsnog is onze app nog niet in staat om dat te doen. Ik kan helaas niet zeggen op wat voor een termijn dit erin komt.

Voor de meelezers: Als er iets niet goed gaat in onze app, kan je dit het beste altijd meteen doorgeven aan de developers zelf. Dit kan in de app onder het kopje 'Meer' en dan kan je naar 'App Support'. Dan kan je het daar direct doorgeven.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
De vraag om een kaart een 'naam' te kunnen geven is vaak gesteld en gewenst, maar hoeft natuurlijk niet. Maar nu kan dat dus!

Bij OV-chipkaart kan dat al jaren..

En kan nu dus ook in Mijn NS (in ieder geval via de app):

Niets moet, maar het kán dus... 😀
Reputatie 2
De vraag om een kaart een 'naam' te kunnen geven is vaak gesteld en gewenst, maar hoeft natuurlijk niet. Maar nu kan dat dus!

Bij OV-chipkaart kan dat al jaren..

En kan nu dus ook in Mijn NS (in ieder geval via de app):

Log nu echt uit en daarna inloggen. Dan is de naam weg en keert het kaartnummer terug. 😭
Badge +3
Oh, dan gewoon even wachten totdat de app (of het systeem of Mijn NS) het snapt..

Zou er niet wakker van gaan liggen, rekeningnummer (IBAN) wijzigen zie je ook pas de volgende dag terug in je profiel.

Enne, die verplichte aanspreektitel (heer/mevrouw/weet niet) al helemaal niet druk over maken... want staat niet meer op nieuwe ov-chipkaarten!
Ik durf niet te zeggen waarom onze app je aanspreektitel en aangepaste naam worden vergeten bij het uitloggen. Ik zal dit eens even neerleggen bij onze developers. Ik hou je op de hoogte!
Reputatie 2
En zojuist is de NS-app bijgewerkt. Even kijken en helaas nog niet opgelost.
Hoi Valenwijn,

Ik heb inmiddels weer bericht terug van de developers en ze zijn er mee bezig om deze data ook door de app te laten onthouden. Vooralsnog is onze app nog niet in staat om dat te doen. Ik kan helaas niet zeggen op wat voor een termijn dit erin komt.

Voor de meelezers: Als er iets niet goed gaat in onze app, kan je dit het beste altijd meteen doorgeven aan de developers zelf. Dit kan in de app onder het kopje 'Meer' en dan kan je naar 'App Support'. Dan kan je het daar direct doorgeven.
Reputatie 2
Hoi Valenwijn,

Dank voor de terugkoppeling, Rueben!
Blij dat het hun aandacht heeft. Ik wacht rustig af.

Reageer