beantwoord

door de haast vergeten in te checken

• 19 november 2020
  • 5 reacties
  • 285 Bekeken

Ben laatste opgestap op Dordrecht Zuid en door de haast ben ik vergeten om in te checken. De conducteur kwam vlak na dat ik zat en heb haar gelijk mijn excuses aangeboden door het niet inchecken en of zij iets voor me kon doen zodat ik als nog kan inchecken. Dat heeft ze gedaan en tot mijn grote verbazing krijg ik gewoon een boete van 50 euro er boven op. Dit vind ik nergens op slaan, ik voel me nu gewoon een zwart rijden die met opzet niet heeft in gecheckt terwijl het gewoon even domme pech was! Dit is wel heel makkelijk geld verdienen!

icon

Beste antwoord door Erryt NS 19 november 2020, 21:21

Hallo Paulus 1986 en welkom bij de NS Community,

Ik snap dat je daar van schrikt, maar als je even contact opneemt met onze klantenservice dan kan je dit vast laten corrigeren. Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Paulus 1986 en welkom bij de NS Community,

Ik snap dat je daar van schrikt, maar als je even contact opneemt met onze klantenservice dan kan je dit vast laten corrigeren. Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge

Of je het nu leuk vindt of niet, je zat in de trein zonder geldig vervoersbewijs, dat is de definitie van zwartrijden.

Een conducteur kan dan niets ander doen dan een Uitstel van Betaling uitschrijven en daar zit standaard de verhoging van 50 euro bovenop.

Badge +3

Of je het nu leuk vindt of niet, je zat in de trein zonder geldig vervoersbewijs, dat is de definitie van zwartrijden.

Een conducteur kan dan niets ander doen dan een Uitstel van Betaling uitschrijven en daar zit standaard de verhoging van 50 euro bovenop.

Check @Edwin!

En welkom @Paulus 1986 bij de NS Community!

Dordrecht Zuid is ook niet een station waar je per ongeluk bij de vekeerde vervoerder kunt inchecken of zo, dus je zit met een gemiste NS inceck (en alle gevolgen van dien dus nu).

Wacht de brief met acceptgiro even af, daar staat een L×××××× 6 cijfers nummer op en neem contact op met de klantenservice voor die €50 'boete’ terug, als het de eerste keer is en de conducteur verder geen afwijkingen geregistreerd heeft, zoals geen identiteisbewijs willen of kunnen tonen op eerste verzoek.

Dat L×××××× nummer staat ook op het gele briefje dat je gekregen hebt van de conductrice in de trein.

Die €50 krijg je dus echt wel terug als het “terwijl het gewoon even domme pech was!"

Succes ermee!

TS heeft het erover dat de HC de incheck gedaan heeft. Dit duidt voor mij op een registratie die de HC op de MCLC heeft gedaan, dus het gaat hier om ofwel NS Flex ofwel een NS Business Card. TS spreekt niet over een Uitstel van Betaling die is uitgeschreven. Ook wat betreft de correctie zal contact met de klantenservice opgenomen moeten worden en eenn registratie is inderdaad geen check in. Check nog even als u heeft uitgecheckt, of u niet heeft ingecheckt, want dan zal er nog meer hersteld moeten worden.

Reputatie 7
Badge +3

Aan de forumcategorie te zien gaat het inderdaad om Flex :wink:

Reageer