beantwoord

downgraden tijdens 1e klas trajectabonnement naar 2e klas rit buiten traject

• 6 november 2019
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

ik heb al jaren 1e klasse abonnement traject, maar reis buiten traject wel eens met iemand 2e klasse mee - ik zou het logisch vinden als er optie bestaat dat in dergelijke gevallen ik optie heb om die extra rit te downgraden naar 2e klasse, aangezien omgekeerd optie wel bestaat dat iemand zijn 2e klasse rit upgrade naar 2e klasse

Wordt dat met mijn toekomstige flex abonnement mogelijk?

icon

Beste antwoord door Danny NS 6 november 2019, 10:26

Hoi kbrinkmannl en welkom bij de NS Community!

Vooralsnog is hier geen mogelijkheid voor. Ik begrijp dat je een Traject Vrij abonnement hebt? In dat geval reis je al met korting in de daluren buiten jouw traject en zal Samenreiskorting voor jou overbodig zijn.

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi kbrinkmannl en welkom bij de NS Community!

Vooralsnog is hier geen mogelijkheid voor. Ik begrijp dat je een Traject Vrij abonnement hebt? In dat geval reis je al met korting in de daluren buiten jouw traject en zal Samenreiskorting voor jou overbodig zijn.

ik hoop dat je het met me eens bent dat dit raar is - ik wordt gedwongen 1e klasse te rijden buiten traject, terwijl ik 2e klasse wil reizen (of ik moet mijn collega vragen te upgraden als we samen willen reizen).

Het antwoord “ dat ik met korting in de daluren reis” is een farce, want daar gaat het me niet om - die korting had ik dan ook graag willen hebben op mijn gedowngrade 2e klasse kaartje…..

Het lijkt me technisch niet ingewikkeld (er is immers een optie om klasse te veranderen voor een specifieke rit, namelijk van 2 naar 1): biedt gewoon de optie uit door ook van 1 naar 2 te veranderen. Ik proef een bepaalde onwil. Het begrip service geldt niet voor iedere klant in gelijke mate

Reageer