beantwoord

dubbel berekenen flex abonnement

• 5 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 184 Bekeken

• Reisadviseur*
  • 5 reacties
Ik heb op mijn rekening voor september reeds €5,- betaald voor mijn flex abonnement voor Oktober en deze €5,- wordt nu nog een keer geboekt op mijn rekening van oktober! Is dit al het abonnementsgeld voor November of is dit foutief geboekt?
icon

Beste antwoord door Maxime NS 6 oktober 2019, 11:34

Hallo Rudo,

Ik hoop dat je meeste vragen hier beantwoord zijn. Je factuur met de specificatie van voor welke periode deze is, is te vinden in je Mijn NS-account. Het verkeerd berekende correctietarief kan de klantenservice met je corrigeren. Bellen kan inderdaad 24/7. Het vertrekmoment bepaalt inderdaad het berekende tarief. Dat is in je nadeel wanneer je aan het einde van de spits aan je reis begint, maar in je voordeel als je dit bijvoorbeeld net voor de spits doen (bijvoorbeeld een vertrek van 6:15 of 15:50 uur doordeweeks. Normaal is een correctietarief 20,- euro, maar bij een check-in in de daluren met een 40% kortingsabonnement wordt hier soms automatisch 40% korting op gegeven, vandaar dat het ook eens 12,- euro (60% van 20,- euro) is geweest. Laat je na je contact met onze klantenservice nog weten of alles is gelukt?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Je Flex abonnement betaal je altijd vooruit. Stel dat je aanvangsdatum de 15e was, dan was je vorige factuur van voor de periode 15-09-2019 t/m 14-10-2019 en de factuur van oktober wordt dan 15-10-2019 t/m 14-11-2019.
Nog een probleem;
Ik check in op Eindhoven CS om 18.20 uur om naar Helmond te reizen wat ik ook doe met de trein van 18.35 uur, tussen 18.19 uur en 18.35 uur rijdt er geen trein naar Helmond maar er wordt spitstarief berekend terwijl de treinreis buiten de spits gemaakt is, hoe is dit mogelijk?
Bovendien wordt er wederom een boete berekend van maar liefst €20,- voor niet Inchecken in Sittard op 22-9-2019 !
Ik heb wél ingecheckt en de eerder opgelegde boete van €12,- is gecorrigeerd door de klantenservice en de correcte prijs voor deze reis Sittard-Helmond is vervolgens berekend, waarom wordt deze €20,- nu weer berekend?
Dat jullie systemen niet naar behoren werken geeft jullie niet een vrijbrief om lukraak boetes te berekenen die kant nog wal raken!
Ik hoop voor jullie dat dit gecorrigeerd wordt, ik accepteer dit niet!
Bij het afsluiten van het flex abonnement heb ik ook al €5,- betaald voordat ik de OV kaart ontvangen heb dus heb september 2x betaald!
Reputatie 7
Badge +3
Nog een probleem;
Ik check in op Eindhoven CS om 18.20 uur om naar Helmond te reizen wat ik ook doe met de trein van 18.35 uur, tussen 18.19 uur en 18.35 uur rijdt er geen trein naar Helmond maar er wordt spitstarief berekend terwijl de treinreis buiten de spits gemaakt is, hoe is dit mogelijk?

Tijd van inchecken is leidend. Als je de trein van 18:35 neemt kun je nog inchecken om 18:30 (of zelfs 18:25 want je krijgt 5 minuten speling, maar ook geen seconde meer) om met korting te reizen.
Check je in om 18:20 betaal je inderdaad spitstarief.

Bij het afsluiten van het flex abonnement heb ik ook al €5,- betaald voordat ik de OV kaart ontvangen heb dus heb september 2x betaald!
Check in je MijnNS account je facturen, daar staat de periode waarvoor je betaalt. Daar kun je dus zien of je wel of niet een maand dubbel betaalt.

Wat betreft het correctietarief van €20 voor niet inchecken, neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +3
Heb je al in MijnNS naar jouw facturen gekeken?
Als jij het idee hebt dat jouw facturen niet kloppen kun je het best telefonisch, via Facebook Twitter of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Wat betreft het berekenen van spitstarief bij incheck om 18.20 uur. Dit is correct. Voor daltarief is inchecken in de daluren bepalend, niet de vertrektijd van de trein.
Als NS op deze manier met hun klanten omgaat maken ze geen vrienden om het netjes te zeggen, ik kan niet in 5 minuten van de incheck aan het busstation naar perron 1 lopen en heb met opzet gewacht tot ná vertrek van de spitstrein van 18.19 uur naar Helmond met inchecken om met korting te kunnen reizen en nog op mijn gemak een sigaretje te kunnen roken voor vertrek van mijn trein en vindt het onterecht dat mij spitstarief voor deze reis in rekening word gebracht!
Aangaande de boete van €20,- ga ik er van uit dat deze verwijderd wordt van mijn factuur, het is niet mijn fout dat jullie scanapparatuur in Sittard blijkbaar de data niet doorgeeft van het passeren van een electronisch poortje wat alleen open gaat als je incheckt met de OV kaart of een treinkaartje!
Bel de klantenservice maandag wel weer.
Reputatie 7
Badge +3
Duur sigaretje. De regels mbt jouw Flexabonnement staan uitgelegd op de bestelpagina van Flex dalvoordeel.
Korting wordt berekend bij incheck tijdens de daluren: 9-16 uur en 18.30 - 6.30 uur. Er is een marge van 5 minuten om de trein die om 9 uur of 18.30 uur vertrekt nog te kunnen halen. Dat betekent dat al om 18.25 uur kunt inchecken tegen daltarief.
Wanneer je incheckt om 18.20 uur check je in tijdens de spits en betaal je spitstarief. Dat zijn de regels.
Heb je aan 10 minuten niet genoeg, dan zal je de volgende trein moeten nemen als je met daltarief wilt reizen.

Wat betreft de correctie van €20 kijk eerst in jouw reisgeschiedenis of je bij de juiste vervoerder hebt in- en uitgecheckt. In Sittard staan paaltjes van NS en Arriva.
Neem over de correctie en teveel betaalde €5 abonnementsgeld contact op met NS klantenservice.
Reputatie 7
Badge +3
Bel de klantenservice maandag wel weer.
Deze is elke dag 24 uur per dag bereikbaar, dus ook nu.
Hallo Rudo,

Ik hoop dat je meeste vragen hier beantwoord zijn. Je factuur met de specificatie van voor welke periode deze is, is te vinden in je Mijn NS-account. Het verkeerd berekende correctietarief kan de klantenservice met je corrigeren. Bellen kan inderdaad 24/7. Het vertrekmoment bepaalt inderdaad het berekende tarief. Dat is in je nadeel wanneer je aan het einde van de spits aan je reis begint, maar in je voordeel als je dit bijvoorbeeld net voor de spits doen (bijvoorbeeld een vertrek van 6:15 of 15:50 uur doordeweeks. Normaal is een correctietarief 20,- euro, maar bij een check-in in de daluren met een 40% kortingsabonnement wordt hier soms automatisch 40% korting op gegeven, vandaar dat het ook eens 12,- euro (60% van 20,- euro) is geweest. Laat je na je contact met onze klantenservice nog weten of alles is gelukt?

Reageer