beantwoord

Dubbele incasso

• 24 januari 2020
  • 11 reacties
  • 275 Bekeken

Beste NS,

Gisteren kreeg ik een tweede rekening van factuur 420001058084 die ik de dag daarvoor al had betaald. Deze heb ik dus geweigerd. Een uur later kreeg ik een mail met daarin dat jullie een fout hadden gemaakt.

Vandaag kreeg ik weer een mail met daarin dat alsnog aan de betaling moet voldoen en als dat niet gebeurd dat jullie verdere stappen gaan ondernemen. Bovendien moet ik blijkbaar de NS gaan bellen om uit te leggen waarom ik deze geweigerd heb.

Zouden jullie dit per omzette dit recht willen zetten?

icon

Beste antwoord door Danny NS 25 januari 2020, 11:13

Beste @HSG1984 mijn excuses. Door een grote storing 2 weken geleden in ons systeem is er een domino-effect aan storingen en fouten opgetreden waardoor een aantal processen niet goed verlopen. Het klopt, je krijgt een mail dat het bedrag is gestorneerd, dit kunnen we uitzetten maar niet dedicated bij klanten waar het dubbel is afgeschreven, we zijn het dus niet vergeten zoals je kan lezen in de aanname van @Pingpong.

Maak je geen zorgen, je mag mij uiteraard een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum. Ik kan je dan wellicht geruststellen.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als uw geld op tijd op de rekening van NS stond, is er waarschijnlijk niets aan de hand. Op tijd betalen voorkomt doorgaans veel problemen.  Contact opnemen met Klantenservice kan eventueel duidelijkheid geven, zelf zou ik het nu zo laten en afwachten tot NS alles weer op orde heeft. Het zijn geautomatiseerde processen als er een betalingsachterstand optreedt en de laatste dagen gingen de  dingen behoorlijk mis, in meerdere opzichten,

Badge +3

Volgens de communicatie mag je tot 27 januari de dubbele incasso zelf storneren (niet allebei natuurlijk) en anders krijg je het volgende week automatisch (rond 30 januari) terug.

Ook bij mij is dit gebeurd. Heel storend als je 2x betaald hebt. De regels volgt van de email met sorry en dus zelf storneert. Om dan alsnog een dreigbrief te krijgen. En dan moet ik contact opnemen met klantenservice.  Voortaan  misschien handiger bij zulke missers de geautomatiseerde email tegen houden.  Het werkt bij mij als een rode lap.

Reputatie 5

Dat is gezichtspunt van de klant. NS zelf is waarschijnlijk al enorm uitermate trots dat ze deze ongelofelijk grote tegemoetkoming aan de benadeelde klanten zomaar in zulke korte tijd hebben kunnen weten te organiseren en zijn sterk bedroefd dat de gewaardeerde klanten dit niet weten te waarderen vanwege de enorm ingewikkelde en uitermate gecompliceerde processen in de boekhoudkundige sfeer in de achtergrond van allerlei geldbesparende en derhalve automatisch gemaakte verwerkingsprocedures.

Dat is gezichtspunt van de klant. NS zelf is waarschijnlijk al enorm uitermate trots dat ze deze ongelofelijk grote tegemoetkoming aan de benadeelde klanten zomaar in zulke korte tijd hebben kunnen weten te organiseren en zijn sterk bedroefd dat de gewaardeerde klanten dit niet weten te waarderen vanwege de enorm ingewikkelde en uitermate gecompliceerde processen in de boekhoudkundige sfeer in de achtergrond van allerlei geldbesparende en derhalve automatisch gemaakte verwerkingsprocedures.

Ze zijn dus vergeten om de automatische reactie op een storno even uit te zetten. Ongelooflijk wat een klunzig bedrijf.

Beste @HSG1984 mijn excuses. Door een grote storing 2 weken geleden in ons systeem is er een domino-effect aan storingen en fouten opgetreden waardoor een aantal processen niet goed verlopen. Het klopt, je krijgt een mail dat het bedrag is gestorneerd, dit kunnen we uitzetten maar niet dedicated bij klanten waar het dubbel is afgeschreven, we zijn het dus niet vergeten zoals je kan lezen in de aanname van @Pingpong.

Maak je geen zorgen, je mag mij uiteraard een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum. Ik kan je dan wellicht geruststellen.

oh, Het is dus nog erger jullie schrijven liever 1000 mensen??? onterecht aan, dan dat je het uitzet en de mensen die wel een rappel hadden moeten krijgen handmatig verwerkt. 

Ik denk dat er vandaag heel wat gevloekt gaat worden door de telefoon bij jullie. De klant stond bij jullie in een ver verleden toch op 1, 2 en 3??

Badge +3

1000 mensen???

23.000 mensen hebben een dubbele afschrijving gehad. Ik denk dat wel meer dan 1000 mensen gestorneerd hebben.

Met de excuusmail hebben we duidelijkheid geschept, voor hen die alsnog een mail ontvangen over het storneren en hier, na het lezen van de excuusbrief, alsnog vragen over hebben kunnen uiteraard contact opnemen met de klantenservice, we hebben hiervoor extra capaciteit vandaag. Waarom exact is gekozen om het aan te laten staan moet ik je schuldig blijven, de verantwoordelijke afdeling kan ik vandaag niet bereiken.

Hoe vervelend de situatie ook is voor één ieder, vloeken over de telefoon naar mijn collega's getuigd niet van respect en lost immers niks op. In een ver verleden stond de klant op 1, 2, en 3 zoals Pingpong aanneemt. Daar staat de klant nog steeds. Een verstoring in ons systeem dat voor ongemak zorgt bij de klant hoeft niet te betekenen dat we de klant niet meer op 1, 2, en 3 hebben staan, we doen immers ons best de klant zo goed mogelijk te woord te staan.

Sorry hoor,

Zeker als jullie bewust zoals je aangeeft een rappel sturen kan ik mij heel goed voorstellen dat klanten erg boos worden.

Uit de reacties hier op het forum merk ik ook op dat het een gewone rappel is zonder enige toelichting.

Dit had echt niet mogen gebeuren en is zeer maar dan ook zeer klantonvriendelijk..

Met de excuusmail hebben we duidelijkheid geschept, voor hen die alsnog een mail ontvangen over het storneren en hier, na het lezen van de excuusbrief, alsnog vragen over hebben kunnen uiteraard contact opnemen met de klantenservice, we hebben hiervoor extra capaciteit vandaag. Waarom exact is gekozen om het aan te laten staan moet ik je schuldig blijven, de verantwoordelijke afdeling kan ik vandaag niet bereiken.

Hoe vervelend de situatie ook is voor één ieder, vloeken over de telefoon naar mijn collega's getuigd niet van respect en lost immers niks op. In een ver verleden stond de klant op 1, 2, en 3 zoals Pingpong aanneemt. Daar staat de klant nog steeds. Een verstoring in ons systeem dat voor ongemak zorgt bij de klant hoeft niet te betekenen dat we de klant niet meer op 1, 2, en 3 hebben staan, we doen immers ons best de klant zo goed mogelijk te woord te staan.

Hallo Danny,

Excuses voor de late reactie. Ik heb de mail ontvangen waarin staat dat het betaald is. Voor mij is de zaak afgedaan en excuses vanuit de NS zijn ook niet nodig aangezien het om een storing in het systeem ging. Daarnaast ben ik het ermee eens dat gevloek over de telefoon, wat iemand hier beweerd dat dat gaat gebeuren, niet de manier is om de situatie te verbeteren, laat staan dat het oplost.

Laten we in ieder geval hopen dat het een eenmalig incident was. :-) De topic mag van mij part dicht.

Reageer