beantwoord

Eersteklas upgrade Dal Vrij...hoe ziet de conducteur dat?

• 26 november 2018
  • 8 reacties
  • 475 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik ben vandaag van een NS Flex Dalvrij 2de klas naar een Dalvrij 1ste klas abonnement overgestapt. Ik heb een bevestigingsmail gehad en zie dat er een Dalvrij product van €130 op mijn OV chip staat, dus ik neem aan dat het goed is gegaan met mijn upgrade. Maar als ik incheck dan staat er nog altijd 'Reizen op rekening' op het poortje, en ik vroeg me dus af of een conducteur kan zien dat ik dit 1ste klas product heb. En zo niet, wat kan ik het beste gebruiken als bewijs van mijn abonnement?
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 november 2018, 13:31

De conducteur kan zien dat u een abonnement hebt voor de 1e klas, want de gegevens van het NS Flex-abonnement worden door het controleapparaat van de conducteur opgehaald via een dataverbinding. Zie dit bericht voor een foto van het scherm van het controleapparaat van de conducteur (en het laatste bericht in dat topic voor wat de conducteur nog meer kan zien).
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
De conducteur kan zien dat u een abonnement hebt voor de 1e klas, want de gegevens van het NS Flex-abonnement worden door het controleapparaat van de conducteur opgehaald via een dataverbinding. Zie dit bericht voor een foto van het scherm van het controleapparaat van de conducteur (en het laatste bericht in dat topic voor wat de conducteur nog meer kan zien).
Reputatie 3
En als hij het niet kan zien (slechte verbinding of wat dan ook) dan tikt hij in wat hij ziet.
Reis 1e klas, tijdstip. En wordt dat later gematched met de backoffice.

Oh top. 😀 Bedankt voor jullie antwoorden.
@Amby ,

Bovenstaande is wel alleen geldig bij NS. De NS HC's hebben toegang tot de NS back office.

Zowel bij Blauwnet als Arriva zien de controleurs/S&V bij mijn kaart enkel "ABT product voor de trein" zonder klassevermelding.

Bij mijn eerste controle bij Blauwnet kreeg ik te horen: "Je bent Belg. Het zal wel goed zijn."

Zaterdag zag ik na een rit met Blauwnet een S&V-medewerker staan. Even gevraagd of ik een foto mocht trekken van wat hij op mijn kaart kon zien.

Zowel de handheld als de nieuwere MCL kunnen de reisklasse niet uitlezen.

Van de 2 Blauwnet S&V'ers kreeg ik te horen dat ze hierover niet moeilijk gingen doen.

Er zijn hier op het forum wel enkele meldingen geweest dat de controleurs van andere vervoerders hier wél moeilijk over deden. Dit ging van discussies tot minstens een boete.

Nu weet ik niet of dit enkel op mijn kaart van toepassing is, maar ik heb voor de zekerheid een aantal printscreens gemaakt van Mijn NS.
Blijkbaar is er iets misgegaan bij het laden van mijn tweede bijlage. Kan een moderator deze verwijderen?

De bijlage is wat de Blauwnet-medewerker zag op z'n handheld.
Welke bijlage wil je dat ik verwijder, herrie?
Iris,

Je mag zelf kiezen. De eerste of tweede bijlage in https://community.ns.nl/ns-flex-60/eersteklas-upgrade-dal-vrij-hoe-ziet-de-conducteur-dat-53581#post361394. Het is twee keer dezelfde foto. 😱😵
Iris,

Je mag zelf kiezen. De eerste of tweede bijlage in dit topic. Het is twee keer dezelfde foto. 😱😵

Gedaan!

Reageer