beantwoord

Enkele vragen over ns flex

Toon eerste bericht

32 reacties

Heb toch noch een vraag.

Stel ik heb ns flex weekend vrij en ik reis in het weekend en wijzig direct (na het al een maand te hebben) na de rit naar ns flex basis. Valt die rit dan nog onder de weekend vrij? Of word dan de ritprijs berekend die normaal gerekend wordt.
Je bent op dat moment in het bezit van een Weekend Vrij abonnement. Je zal dus niet voor de reis betalen. Als je dan je abonnement laat wijzigen zal de wijziging een kwartier later worden doorgevoerd.
Als je nog ingecheckt bent en je abonnement dan gaat wijzigen maar wel binnen die 15 minuten uitcheck val je dan nog onder de weekend vrij? Of kun je pas je wijziging pas doorgeven als je uitgecheckt bent?

En is de 1e klas upgrade bij weekend vrij alleen geldig voor het weekend of ook buiten het weekend om?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik heb het vermoeden dat hij dan het nieuwe abonnement pakt. Ik zal ook nooit het advies geven om tijdens een reis je abonnement te wijzigen.

Een upgrade is alleen geldig in het Weekend. Als je met een Weekend Vrij doordeweeks een upgrade aanschaft zal dit niets veranderen omdat je doordeweeks de normale ritprijs betaald en niet op je -vrij abonnement kan reizen.
@Erryt NS, bedankt voor de antwoorden zover. Mocht ik nog een vraag hebben. Dan zal ik ze weer gaan stellen.
Ik heb NS Flex besteld maar moet ik naar een NS kaartautomaat of kan ik het op elke OV-Chip automaat mijn bestelling ophalen
Hallo Henkske, als het goed is heb je het abonnement besteld in combinatie met een OV-Chipkaartnummer. Met deze kaart dien je naar de automaat te gaan om het te activeren. Weet je zo voldoende?

Reageer