beantwoord

Even wachten met betalen NS Flex factuur

• 12 februari 2019
  • 12 reacties
  • 2521 Bekeken

Ik krijg rond 28 februari de incasso van mijn nieuwe factuur maar door wat probleempjes lukt het mij niet om op dat moment de factuur te betalen. Ik heb 1x eerder een mail gekregen van NS dat de incasso niet is gelukt, en dat ik z.s.m. moet betalen anders is NS genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Mijn vraag is: hoelang is de periode van de geplande datum van de incasso en het moment dat er incassobureau's of wat dan ook er aan te pas komen? Het incassobureau probeer ik dus te voorkomen als ik ongeveer weet wanneer ik het écht moet betalen. Krijg ik bijvoorbeeld eerst nog een acceptgiro thuis zonder extra kosten?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 13 februari 2019, 11:36

Het komt erop neer dat je, vanaf het moment waarop wij constateren dat de afschrijving niet gelukt is, 25 dagen de tijd hebt om het bedrag alsnog te betalen. Wanneer de factuur dus op 28 februari komt heb je tot 25 maart om deze alsnog te betalen. Je kunt het bedrag dus overmaken zodra je het loon hebt ontvangen. Zoals Robert B al aangeeft zijn we met NS Flex een stuk strenger dan de reguliere abonnementen waar je bijna 6 weken de tijd hebt.
Bekijk origineel

12 reacties

Hallo stan456,

Wat een vervelende situatie. Ik begrijp je niet helemaal. Klopt het dat er nog een oude incasso loopt en dat de nieuwe op 28 februari wordt afgeschreven? Je krijgt 7 dagen na de vervaldatum van de factuur een acceptmail. Kun je deze ook niet betalen dan ontvang je na 7 dagen een acceptgiro. Gaat het lukken de betaling binnen 14 dagen te doen?
Hallo stan456,

Wat een vervelende situatie. Ik begrijp je niet helemaal. Klopt het dat er nog een oude incasso loopt en dat de nieuwe op 28 februari wordt afgeschreven? Je krijgt 7 dagen na de vervaldatum van de factuur een acceptmail. Kun je deze ook niet betalen dan ontvang je na 7 dagen een acceptgiro. Gaat het lukken de betaling binnen 14 dagen te doen?

Nee, er loopt geen oude incasso. Ik heb op 28 feb. mijn loon deze keer nog niet binnen. Die krijg ik 2 weken later. Hoe lang heb je de tijd als je de acceptgiro krijgt om die te betalen?
Badge +3

Let op met Flex, want daar is het traject naar een incassobureau (en stopzetten van je abonnement) een stuk korter dan bij de klassieke abonnementen.

Bij een mislukte incasso krijg je vrijwel meteen een e-accept, die je binnen een week kunt voldoen. Dan volgt nog een brief met acceptgiro en daarvoor staat wettelijk 15 dagen.

Ik zou dus zeker overleggen met de klantenservice over een regeling, al is het maar om te voorkomen dat je abonnement stopgezet wordt.

De lopende kosten tot nu toe kan je zien in Mijn NS .(Edit: dat klopt dus bijna nooit, januari 2020!)

Wellicht kan je wat geld lenen of de e-accept door iemand anders laten voldoen?

Het komt erop neer dat je, vanaf het moment waarop wij constateren dat de afschrijving niet gelukt is, 25 dagen de tijd hebt om het bedrag alsnog te betalen. Wanneer de factuur dus op 28 februari komt heb je tot 25 maart om deze alsnog te betalen. Je kunt het bedrag dus overmaken zodra je het loon hebt ontvangen. Zoals Robert B al aangeeft zijn we met NS Flex een stuk strenger dan de reguliere abonnementen waar je bijna 6 weken de tijd hebt.
Dus ik heb tot 25 maart de tijd om te betalen zonder dat er extra kosten van toepassing zijn?
Dat klopt stan456 al wil ik je wel adviseren om het in orde te maken zodra het kan. Een betaling kan soms een dag of twee duren voordat deze bij ons binnen is.

Jouke Ik heb onder nummer 5088233477 een verzoek ingediend om mijn rekeningnummer aan te passen voor de automatische incasso (want zoals je weet kan ik niet inloggen om uberhaupt kosten overzichten te checken)(laat staan downloaden)😅 ik zou binnnen 5 dagen reactie krijgen, dit is 'helaas niet gelukt' kreeg ik vandaag te horen. Maar na de strenge regelgeving bij de Flex abo's en de incassobureaus waarover ik hierboven lees, zou ik toch graag willen dat ik ergens mijn gegevens kan laten aanpassen. Kan iemand dat oppakken denk je?
Hallo Fabulicious, excuses dat er nog niet op je bericht gereageerd is.
Je kunt tegenwoordig je rekeningnummer voor NS Flex wijzigen via je Mijn NS-account. Ik begrijp dat dat geen optie voor je is?
Badge +3
Ik begrijp dat dat geen optie voor je is?
Nee, want zie dit topic. Ik denk dat via de klantenservice de kortste weg is, met uitleg waarom het je niet op de gebruikelijke manier lukt.
Ah, ik zie het! Bedankt Robert B.

In dat geval kun je dit inderdaad het beste via mijn collega's in orde maken. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55 of via Facebook, Twitter of onze Live Chat.
Nog even een vraagje; stel ik wil betalen op 20 maart, moet ik deze betaling dan via een acceptgiro voldoen of kan dat dan ook nog via IDeal?
Ik zal je even een privé bericht sturen met ons NS Flex rekeningnummer, dan kun je het openstaande bedrag gewoon overmaken. Dat is natuurlijk wel zo makkelijk stan456! 🙂

Reageer