beantwoord

Facturen niet zichtbaar in Mijn NS

• 21 september 2018
  • 12 reacties
  • 1318 Bekeken

Sinds kort heb ik een NS Flex abonnement. Gisteren ontving ik een mail dat mijn factuur klaarstaat in "Mijn NS". Helaas krijg ik de foutmelding "Het is niet gelukt om uw facturen op te halen".
Herkenbaar? En wat te doen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 27 september 2018, 20:51

Gelukkig heeft ons IT team dit snel kunnen oplossen en heeft Hans inmiddels een account dat gekoppeld is aan z'n juiste klantnummer (waar dus ook de facturen onder staan).

Voor de meelezers: Heb je een soortgelijk probleem neem dan contact op met onze Klantenservice of open een eigen topic. Stuur alleen een bericht naar een moderator als wij jou daar specifiek om hebben gevraagd (en er dus rekening mee kunnen houden).
Bekijk origineel

12 reacties

Goedemiddag HansdB en welkom bij de NS Community!

Het zou kunnen dat je Mijn NS account niet goed is gekoppeld aan jouw gegevens in ons systeem waarbij je NS Flex abonnement bekend onder staat. Als je naar de pagina '(Mijn) Producten' gaat in je Mijn NS account, heb je daar ook het abonnement zichtbaar staan?
Op de startpagina van "Mijn NS" account staat mijn kaartnummer en abonnement goed vermeld. Als ik via tabblad "Producten" kijk, dan staat er dat mijn OV chipkaart onbekend is.
Overigens kreeg ik dat pas te zien op het betreffende tabblad nadat ik mijn persoonlijke gegevens (niet voor de eerste keer) moest opgeven.
Dat het niet goed gekoppeld is, lijkt zeer waarschijnlijk. Als ik mijn abonnement wil bekijken/wijzigen, dan krijg ik een melding dat dat uitsluitend door de contracthouder kan worden gedaan.
Reputatie 5
Heb je ook al geprobeerd je kaart van je account te ontkoppelen, en deze daarna nog een keer toe te voegen?
Ja, geprobeerd. Helpt helaas ook niet. Een oplossing is welkom, want ik kan nu mijn abonnement ook niet zelf wijzigen als ik dat zou willen.
Ik help je graag om dit probleem op te lossen, Hans! Wil je mij via een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres sturen? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Badge +3
Het zou verboden moeten worden... die 'workarounds' die toch niet werken.

Verwijder je (geldige) kaart en koppel maar opnieuw, of maak maar een nieuwe Mijn NS account aan.

Als een bedrijf dat mij aanraadt als 'oplossing' voor een probleem heb ik mijn twijfels, of stap ik zomaar spontaan over naar een ander bedrijf!

Eet je cookies op, gebruik een andere browser, probeer later nog eens.. Zal allemaal best lukken soms, maar op deze manier denken (het zal wel aan de klant liggen) is geen visitekaartje!
Update: Ik vermoed het probleem te hebben gevonden. Het account van Hans is gekoppeld aan een klantnummer dat niet meer actief is. Hoe? Geen idee. Ik heb in overleg met Hans z'n account verwijdert en hem verzocht een nieuw account aan te maken om zo het probleem (hopelijk) op te lossen. Ik krijg een seintje van Hans als hij zijn nieuwe account heeft aangemaakt en dan kunnen we kijken of dit heeft geholpen of dat we opzoek moeten naar een andere oplossing.
Update: Helaas heeft het verwijderen niet het gewenste effect gehad. Het blijkt dat er in een oud systeem nog een account van Hans 'hangt'. Deze krijg ik door een foutmelding helaas niet zelf verwijdert en heb daarom het verzoek tot het verwijderen van het account neergelegd bij onze IT afdeling.
Probleem is opgelost. Denice heeft me geweldig geholpen. Top!
Gelukkig heeft ons IT team dit snel kunnen oplossen en heeft Hans inmiddels een account dat gekoppeld is aan z'n juiste klantnummer (waar dus ook de facturen onder staan).

Voor de meelezers: Heb je een soortgelijk probleem neem dan contact op met onze Klantenservice of open een eigen topic. Stuur alleen een bericht naar een moderator als wij jou daar specifiek om hebben gevraagd (en er dus rekening mee kunnen houden).
Ik heb exact hetzelfde probleem als Hans en kreeg van meerdere NS medewerkers te horen dat de IT afdeling er mee bezig zou zijn. Helaas heb ik tot nog toe geen terugkoppeling gehad en het werkt nog steeds niet. Dit duurt nu twee weken. Ik zou heel graag bij mijn facturen kunnen. Het lijkt alsof ik dus twee klantnummers heb waaraan mijn e-mailadres gekoppeld is. Account verwijderen etc. heeft niet geholpen, want het systeem herkent mijn e-mailadres en zegt "Dit e-mailadres is al in gebruik". Is er een mogelijkheid dit op korte termijn op te lossen?
Goedemiddag JuliaM als je hier al eerder contact over hebt opgenomen en er is aangegeven dat eraan wordt gewerkt ben ik bang dat ik niets anders kan doen dan aangeven om daarop te wachten. Ook al lijkt er een overeenkomst te zijn met de case van Hans kan er toch iets anders aan de hand zijn waardoor het langer duurt voordat het probleem wordt opgelost. Nogmaals een bericht sturen naar de IT-afdeling zal dus ook geen effect hebben helaas.

Reageer