beantwoord

Factuur

  • 27 August 2022
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Goedenmorgen,

Ik heb een weekend abonnement waar ik 31.60 per maand moet betalen en het studenten ov waar ik doordeweeks gratis reis.

 

Nu staat er op mijn ns dat ik rond 27 augustus een afschrijving van 31.60 krijg en rond de 30e van september een afschrijving van 49.64 en dan 40.81 bij abonnementskosten en 8.83 reiskosten.

 

Ik vraag me af waarom bij abonnementskosten dat nu 40.81 is als ik de afgelopen tijd alleen maar op zaterdag en zondag in de trein heb gezeten met dat abonnement.

icon

Beste antwoord door Sander-VH 27 August 2022, 10:40

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Goedenmorgen,

Ik heb een weekend abonnement waar ik 31.60 per maand moet betalen en het studenten ov waar ik doordeweeks gratis reis.

 

Nu staat er op mijn ns dat ik rond 27 augustus een afschrijving van 31.60 krijg en rond de 30e van september een afschrijving van 49.64 en dan 40.81 bij abonnementskosten en 8.83 reiskosten.

 

Ik vraag me af waarom bij abonnementskosten dat nu 40.81 is als ik de afgelopen tijd alleen maar op zaterdag en zondag in de trein heb gezeten met dat abonnement.

 

Goedemorgen! Heb je het studentenreisproduct op dezelfde kaart staan als NS Flex? Zo ja, dan kan dat een oorzaak zijn.

 

De voorspelling die in mijn NS staat klopt in mijn ervaring vaker niet dan wel. Als je het factuur hebt gehad en het klopt niet, neem dan contact op met de klantenservice via NS.nl/klantenservice.

Reputatie 7
Badge +4

Als u een Flexabonnement en een saldo-abonnement op een en dezelfde kaart zet, ‘weet’ de kaart soms niet wat te doen. Er is maar één zinnig advies om het te voorkomen en dat is twee kaarten gebruiken, een voor uw studenten-ov en eentje voor Flex weekendvrij. Dan gaat het niet mis. U mag meerdere kaarten hebben, dat is toegestaan. Reizen op saldo en reizen met Flex werkt niet goed op dezelfde kaart. De widget op MijnNS zit er helaas erg vaak naast.

Reageer