beantwoord

factuur emails voor niks.

• 10 april 2020
  • 6 reacties
  • 218 Bekeken

Krijg emails met facturen van 0,00, waarom? Niet handiger om n factuur te krijgen als je gereisd hebt?

icon

Beste antwoord door Mark NS 10 april 2020, 11:18

Hoi Carcelia, welkom op de NS Community. 

Ik begrijp dat het om NS Flex gaat. Bij NS Flex ontvang je maandelijks rond een bepaalde datum een factuur, ook wanneer die voor € 0,00 is. Je ontvangt hier een notificatie van per mail en er wordt een factuur in je Mijn NS account geplaatst. Op deze manier zit er een zekere continuïteit in de facturering van NS Flex, dat technisch gezien een doorlopend abonnement is, ook wanneer er geen kosten zijn gemaakt. 

Bekijk origineel

6 reacties

Badge

Hoi Carcelia, welkom op de NS Community. 

Ik begrijp dat het om NS Flex gaat. Bij NS Flex ontvang je maandelijks rond een bepaalde datum een factuur, ook wanneer die voor € 0,00 is. Je ontvangt hier een notificatie van per mail en er wordt een factuur in je Mijn NS account geplaatst. Op deze manier zit er een zekere continuïteit in de facturering van NS Flex, dat technisch gezien een doorlopend abonnement is, ook wanneer er geen kosten zijn gemaakt. 

Ik krijg ze ook elke maand pee mail en begin ze steeds irritanter te vinden. Ik krijg ze volgens mij nu al 2 jaar. Ik wil dat gewoon uit hebben dus bedacht ik me maar dat ik het zo ging zetten maar dit blijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Kon het bij abonnementen wijzigen alleen behandelen in 'zover abonnement' lekker dan, dat is het toch al.

Maak er dan een optionele 0 factuur van ofzo

Badge +3

Tja, er was al een hele lange andere discussie over incasso zonder facturen (of aankondiging per e-mail daarvan) en dat was ook al niet goed.

Als je dus NS Flex hebt, maar geen reis/abonnementskosten dan is die factuur inderdaad €0,00.

Ze zouden dat bedrag nog even in de mail zelf kunnen zetten, want in dat geval kan je die ittitante mails (eentje per maand maar liefst!) gewoon verwijderen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat bedrag staat toch ook in de mail?  

Als je de facturen van €0 niet meer wilt ontvangen is de enige manier NS Flex compleet stopzetten en weer terug gaan naar op saldo reizen. Dit moet via de klantenservice, dit kan niet via je MijnNS account.

Badge +3

Oh, oke bedrag in mail is prima inderdaad.

Lees die toch niet echt, en zie wel als er iets geïncasseerd wordt dat ik niet verwacht of kan verklaren (ben nogal lui wat dat betreft). Voor wat betreft regelmatige reizigers, www.uitcheckgemist.nl toch eens in de paar maanden eens controleren.

Reputatie 2

ik hebt afgelopen maand ook niet gereisd en ik hebt geen factuur ontvangen alles staat prima op 0 ook geen mailtje want als reis heb gemaakt toen kreeg wel mailtje in afpril

Reageer