beantwoord

Factuur klopt niet

  • 9 October 2023
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Hi, 

Op mijn factuur staat dat ik vol tarief heb betaald voor de trein in het weekend, maar ik heb gewoon een studenten OV en dat geeft die ook aan als ik in en uit check. Het gaat om een heel groot bedrag wat ik niet kan betalen. Zouden jullie de 40% korting kunnen toepassen?

Alvast bedankt!

Hartelijke groet,

Veerle

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 9 October 2023, 12:01

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Omdat u een factuur krijgt, hebt u naast het studentenproduct ook NS Flex (reizen op rekening) op uw OV-chipkaart staan. Het studentenreisproduct is niet te combineren met NS Flex (reizen op rekening). Als u in het weekend reist, krijgt NS Flex voorrang boven uw studentenreisproduct. De korting van het studentenreisproduct wordt dan niet meegenomen.

Om dit probleem in de toekomst te voorkomen, moet u NS Flex geheel beëindigen, zodat alleen het studentenreisproduct op uw kaart staat. Daarna kunt u in het weekend reizen door saldo op uw kaart te laden. Als u dat niet steeds zelf wilt doen, dan kunt u automatisch opladen activeren.

Dit opzeggen kunt u zelf doen, via deze pagina. Wijzig het niet naar NS Flex Basis, maar zeg het helemaal op. Merk op dat u na het beëindigen van NS Flex dit nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Vergeet deze stap niet, anders wordt NS Flex niet beëindigd.

In principe geldt voor deze situatie dat u het te veel betaalde bedrag niet terug kunt krijgen, omdat deze combinatie afgeraden wordt. Zie bijvoorbeeld deze pagina, onder het kopje “Kan ik het studentenreisproduct combineren met andere reisproducten?”. Maar u zou nog even rechtstreeks bij de klantenservice kunnen informeren (via telefoon, chat, X/Twitter of Facebook) of ze u uit coulance toch het te veel betaalde bedrag terug willen betalen.

Ik vrees dat de factuur gewoon klopt. Bij de uitleg op de site van DUO:

 

Andere producten op je kaart?

We adviseren je om op je OV-chipkaart met het studentenreisproduct geen andere reisproducten te plaatsen. Wil je naast het studentenreisproduct een ander reisproduct gebruiken (zoals een abonnement bij een vervoerder)? Zet deze dan op een andere OV-chipkaart dan waar het studentenreisproduct op staat.

Kies je er toch voor om je studentenreisproduct te combineren met een ander reisproduct op één OV-chipkaart? Dan komen de extra kosten, die je hebt gemaakt doordat het studentenreisproduct niet naar behoren werkte, niet voor vergoeding in aanmerking.

Reageer