beantwoord

Factuur NS flex

• 15 mei 2018
  • 7 reacties
  • 750 Bekeken

Ik krijg een factuur van NS flex. Totaal kaart bedraagt €98,69. Totaal te betalen €118,69.
Nergens op mijn factuur staat uitleg waarom er een verschil van €20 is.
Hoe komt dit?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 15 mei 2018, 17:18

Hallo Drummerkoen en welkom bij de NS Community.

Wanneer een check-in ontbreekt bij controle, zal er een correctietarief in rekening worden gebracht van €20,-. Voordat dit gebeurt, zal NS Flex altijd eerst kijken of wij aan de hand van eerder gemaakte reizen zelf het eindstation kunnen invullen. Het lijkt erop dat zowel het correctietarief als de automatische correctie van de reisgegevens plaats hebben gevonden.

Als je mij een privébericht stuurt met jouw voorletters, achternaam, geboortedatum, OV-chipkaartnummer IBAN en e-mailadres, dan kijk ik er voor je naar. Een privébericht verstuur je door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Mogelijk een keer correctietarief berekend vanwege een ontbrekend check-in of check-uit.
Maar daar zou dan ook bericht over moeten zijn verzonden.
Ik ben een maal vergeten uit te checken in Schiphol. Dit is automatisch gecorrigeerd door NS. Kost eenmaal vergeten uit checken €20?
Reputatie 7
Een incheck zonder uitcheck kost instaptarief, dat is inderdaad €20,-
Reputatie 7
Badge +3
Zie de voorwaarden
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1521820275138/content/assets/ns-nl/abonnementen/2018/productvoorwaarden-ns-flex-feb-2018.pdf

en dan Artikel 14: Correctietarieven
Mijn reis is gecorrigeerd want dit staat in mijn factuur: Reis zonder check-uit, gecorrigeerd door NS.
Dus de reis hebben ze in rekening gebracht en alsnog €20 correctietarief. Is dat altijd zo?
Ik lees de voorwaarden zo dat als reconstructie mogelijk is je geen €20 hoeft te betalen?
Reputatie 7
Hallo Drummerkoen en welkom bij de NS Community.

Wanneer een check-in ontbreekt bij controle, zal er een correctietarief in rekening worden gebracht van €20,-. Voordat dit gebeurt, zal NS Flex altijd eerst kijken of wij aan de hand van eerder gemaakte reizen zelf het eindstation kunnen invullen. Het lijkt erop dat zowel het correctietarief als de automatische correctie van de reisgegevens plaats hebben gevonden.

Als je mij een privébericht stuurt met jouw voorletters, achternaam, geboortedatum, OV-chipkaartnummer IBAN en e-mailadres, dan kijk ik er voor je naar. Een privébericht verstuur je door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'.
Reputatie 7
Bedankt voor jouw privébericht Koen, ik heb een creditaanvraag klaargezet op jouw volgende factuur met het verzoek om de 20 euro als terugbetaling op jouw volgende factuur te plaatsen. Deze ontvang je volgende maand.

Reageer