beantwoord

Factuur NS Flex

• 31 december 2018
  • 6 reacties
  • 427 Bekeken

Ik heb vandaag de factuur voor mijn flex-abonnement over de maand december ontvangen. Op die factuur staat een bedrag van € 4,60 voor een gemaakte treinreis. Dit betreft de reis die ik op 27/12 naar Maasrtricht heb gemaakt. Ik ben die dag echter ook teruggereisd naar Sittard. De kosten van die reis staan kennelijk niet op de onderhavige factuur maar staan geagendeerd voor de factuur van januari. Vraag is waarom kosten die op dezelfde dag gemaakt zijn niet op dezelfde rekening kunnen staan?
Met vr. gr.
Ron de Louw
icon

Beste antwoord door Stijn NS 31 december 2018, 12:04

Goedemiddag rondeel. De factuur van een NS Flex abonnement wordt een paar dagen voordat hij in jouw Mijn NS account komt te staan aangemaakt. Op het moment dat hij wordt aangemaakt kunnen uiteraard enkel de kosten worden meegenomen die op dat moment al zijn gemaakt en verwerkt. Het is mogelijk dat de terugreis net buiten de grens van dat bereik is gevallen daardoor niet is meegenomen. Er zullen waarschijnlijk ook geen reizen zijn meegenomen van de 28e of later.
Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag rondeel. De factuur van een NS Flex abonnement wordt een paar dagen voordat hij in jouw Mijn NS account komt te staan aangemaakt. Op het moment dat hij wordt aangemaakt kunnen uiteraard enkel de kosten worden meegenomen die op dat moment al zijn gemaakt en verwerkt. Het is mogelijk dat de terugreis net buiten de grens van dat bereik is gevallen daardoor niet is meegenomen. Er zullen waarschijnlijk ook geen reizen zijn meegenomen van de 28e of later.

Goededag ik heb even een vraag over mijn betaling van mijn factuur.ik heb een openstaand bedrag van 269,52.maar ik heb mijn salaris nog niet ontvangen.daarom vraag ik of ik het op de 25 ste november kan overmaken.mijn gegevens zijn.

ik heb een flex abonnement.

Ik hoor het van jullie.

Gegevens verwijderd door Moderator

Hi Doortje45,

Het is hier een openbaar forum. Heel Nederland kan hier meelezen. Het is derhalve onverstandig om hier je adresgegevens neer te zetten. Helaas kan je het niet meer weghalen dat moet binnen 1 uur na plaatsen gebeuren. Een moderator zal dit wel oppakken. Met betrekking tot je vraag. Het bedrag gaat geincassseerd worden. De bank zal het bedrag vervolgens terugboeken en NS gaat je een betalingsverzoek sturen. Jij kan het bedrag dan handmatig overmaken.   

Badge +3

Het bedrag gaat geincassseerd worden. De bank zal het bedrag vervolgens terugboeken en NS gaat je een betalingsverzoek sturen. Jij kan het bedrag dan handmatig overmaken.   

Dat moet zijn “NS zal het bedrag proberen te incasseren”. De bank zal het alleen terugboeken als je daar zelf opdracht voor geeft (storneren van de incasso).

Daarna ga je inderdaad het herinneringstraject in. Bij Flex heb je dan een dag of 25 ruimte om alsnog te betalen. Zie o.a. https://community.ns.nl/abonnementen-2/abonnement-beeindigd-door-trage-administratie-66809?postid=470034#post470034

Het bedrag gaat geincassseerd worden. De bank zal het bedrag vervolgens terugboeken en NS gaat je een betalingsverzoek sturen. Jij kan het bedrag dan handmatig overmaken.   

Dat moet zijn “NS zal het bedrag proberen te incasseren”. De bank zal het alleen terugboeken als je daar zelf opdracht voor geeft (storneren van de incasso).

Daarna ga je inderdaad het herinneringstraject in. Bij Flex heb je dan een dag of 25 ruimte om alsnog te betalen. Zie o.a. https://community.ns.nl/abonnementen-2/abonnement-beeindigd-door-trage-administratie-66809?postid=470034#post470034

Hi Robert. Als de klant saldo tekort heeft haalt toch echt de bank het geld terug hoor. Je krijgt dan code onvoldoende saldo ik zie dit bijna dagelijks in mijn werk voorbijkomen.

Badge +3

Hi Robert. Als de klant saldo tekort heeft haalt toch echt de bank het geld terug hoor. Je krijgt dan code onvoldoende saldo ik zie dit bijna dagelijks in mijn werk voorbijkomen.

Als de klant onvoldoende saldo heeft vindt de hele incasso nooit plaats, toch?

Het is dus niet zo dat de NS eerst hun geld krijgen (factuur als betaald markeren) en de bank het dan uit zichzelf weer terugboekt.

Een klant kan dat natuurlijk wel doen (binnen ik meen 56 dagen).

Reageer