beantwoord

Factuur NS Flex

• 20 februari 2020
  • 12 reacties
  • 411 Bekeken

Ik heb een NS Flex account waarbij ik ‘op rekening’ reis. In de app staat dat ik nog een bedrag heb openstaan van vorige maand en deze maand bij elkaar en daarbij de factuurdatum 20-02-2020, vandaag dus. Dit is nog niet automatisch afgeschreven. Moet ik dit handmatig overmaken of is er sprake van een automatische incasso?

icon

Beste antwoord door Jouke NS 20 februari 2020, 19:51

Hallo noortjeanna en welkom bij de NS Community. 

Er zijn helaas problemen geweest met het verwerken van de facturen van NS Flex. Hierdoor zijn er facturen die nog open staan, of wat je ook zou kunnen zeggen, nog niet geïncasseerd zijn door NS. Dit pakken wij op. Alleen facturen die we niet kunnen incasseren zullen we een acceptgiro/acceptmail voor sturen om je te vragen het alsnog over te maken. Totdat je die e-mail hebt ontvangen wil ik je adviseren niets te doen, om dubbele betaling te voorkomen. 

Bekijk origineel

12 reacties

Hi RobertB is inderdaad weer een storing (ééntje meer of minder NS draait er zijn hand niet voor om) 

mrfreeze had dit probleem ook al aan de hand zie dit topic. 

https://community.ns.nl/ns-flex-60/facturatie-ns-flex-64442

Goedemorgen Angelique21. Welkom bij de NS Community.

Dat is vreemd. Normaliter wordt dit allemaal op 1 factuur vermeld. Mijn NS kampt de laatste tijd regelmatig met verstoringen. Dit zou hierdoor kunnen komen. Zou je indien het weer gebeurd contact willen zoeken met de Klantenservice?

Reputatie 7
Badge +3

Ach, in elk geval is alles beter dan Eva. Ben blij dat die ontslagen is :wink:

Badge +3

Een paar dingetjes:

Bij een overstap naar NS Flex wordt het saldo van je kaart verwijderd en daarvoor is het noodzakelijk dat automatisch opladen gestopt wordt.

Dat is dus niet ongevraagd na een telefoongesprek op 10 maart gebeurd, maar ga je zelf mee akkoord als je Flex neemt.

Het bedrag dat je ziet bij ‘Kosten deze periode’ in Mijn NS is vaak incorrect. Wacht de factuur van april af en je zult zien dat die (abonnements)kosten er niet op staan.

Er was voorheen een (e-mail) contactformulier, maar dat is enkele maanden geleden offline gehaald, waarschijnlijk omdat de afhandeling daarvan veel te lang (soms maanden) duurde.

Op een no-reply mail kan je in veel gevallen toch gewoon reageren (met het originele bericht ingesloten). Er zitten in die mails genoeg kenmerken om het bij de juiste afdeling aan te laten komen. Verwacht ook daarop geen snelle reactie.

Met het misbruiken door Facebook of Twitter van gegevens in privéberichten zal het wel meevallen en lijkt me niet groter dan bijv. een e-mail sturen via Gmail of het gebruik van WhatsApp, maar ik begrijp de terughoudendheid.

Voor wat betreft de lange wachttijden aan de telefoon of chat, dat is op dit moment helaas niet anders.

Tenslotte, het versturen van twee facturen (reis- en abonnementskosten apart) is niet de bedoeling, maar is in het verleden ook wel eens gebeurd. Dit ging toen om een storing.

Hallo noortjeanna en welkom bij de NS Community. 

Er zijn helaas problemen geweest met het verwerken van de facturen van NS Flex. Hierdoor zijn er facturen die nog open staan, of wat je ook zou kunnen zeggen, nog niet geïncasseerd zijn door NS. Dit pakken wij op. Alleen facturen die we niet kunnen incasseren zullen we een acceptgiro/acceptmail voor sturen om je te vragen het alsnog over te maken. Totdat je die e-mail hebt ontvangen wil ik je adviseren niets te doen, om dubbele betaling te voorkomen. 

Beste NS,
Ik heb deze maand 2 facturen gekregen. 1 voor het NS flex abonnement en 1 voor de genoten treinreizen. Voorheen werd het op 1 factuur vermeld. Dit geeft verwarring bij mijn werkgever, die de factuur voor mij vergoed Ivm woon en werkverkeer. Tevens heb ik 3 mailtjes ontvangen dat mijn factuur klaar staat. Is er een storing en wordt de kosten in het vervolg weer op 1 factuur vermeld? Gr. Angelique 

Op 10 maart jl. hebben mijn echtgenoot en ik onze contracten op NS Flex beëindigd en via de automaat bevestigd, waarna van NS nog een bevestiging van de beëindiging volgde per no reply-email. Een afsluitende verrekenfactuur volgde. Toch kregen we onlangs nog een via automatische incasso geïnde nota van 5 euro (en op het account stond ook al voor 6 april a.s. een volgende factuur vermeld). Na stornering volgde een aanmaning; kennelijk had NS de administratie niet geraadpleegd. Je kunt niet reageren per email, maar moet je wenden tot de klantenservice per telefoon of chat of facebook of twitter.

Facebook is een notoire privacyschender en heeft daarvoor van diverse autoriteiten in diverse landen al miljardenboetes gehad. Waarom niet gewoon kunnen reageren op een email van NS per email?

Via de chat vandaag geprobeerd: Na 1 uur en 34 minuten kwam een reactie met een vraag naar accountgegevens, terwijl we al debiteurnummer hadden opgegeven.Na nog eens 28 minuten na onze reactie verscheen een melding op het scherm:Service is niet bereikbaar, probeer het later nog een keer…….Hoe moet je bij NS opkomen tegen onterechte facturen????

En nog verzuimd te vermelden:

De NS heeft na het telefoongesprek van 10 maart jl. ook onze “automatisch opladen” module op onze ov-chipkaart ongevraagd en zonder kennisgeving beëindigd, hetgeen tot problemen leidde toen mijn echtgenoot ging inchecken in de tram in Amsterdam. Heel vervelend!

Goedemiddag wil per email kunnen reageren. Welkom bij de NS Community.

Allereerst mijn excuses voor de lange wachtrijen op onze kanalen. Gezien de huidige crisis is het absurd druk. Zo staan er alleen in Facebook al 1000 berichten te wachten terwijl we iedereen die maar kan inzetten, om maar even een beeld te scheppen.

Bij een overstap of aanvraag naar NS Flex wordt her automatisch saldo laden inderdaad beëindigd. Dit wordt vermeld in de e-mail "Ophalen NS Flex bestelling”. Verder is het erg lastig om een uitspraak te doen omtrent uw situatie omdat ik de gegevens er niet bij kan pakken. Daarom alsnog het verzoek om contact te zoeken/houden via de Live Chat of telefonisch via 030 751 51 55

Ik wil per email reageren staat duidelijk in mijn vorige reactie en ik krijg van de NS moderator weer het advies om via chat (ruim 2 uren gewacht) of telefoon (eerder ook heel lang in de wacht gestaan) te reageren!!

Is dat klantgericht werken?

Reputatie 7
Badge +1

Er is simpelweg geen e-mail adres waar u naartoe kunt e-mailen. Lange tijd geleden stond er een contactformulier op de website, maar die is inmiddels weggehaald. U zult het ondanks de wachttijden toch moeten doen met de chat of via de telefoon. 

U kunt proberen om later in de avond, eventueel zelfs tijdens de nachtelijke uren, pas telefonisch contact op te nemen wanneer het minder druk is. De telefoon is 24 uur per dag beschikbaar.

Voor elke oplossing is een probleem!

Misschien moet de Autoriteit Consument en Markt nog eens kijken naar de vereisten voor communicatie met bedrijven, anders dan verplicht telefoneren of Facebook gebruiken…..

Reageer