beantwoord

factuur op tijd betaald?

• 22 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 231 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Allen goedenavond,

heb zo’n twee uur geleden mijn ns flex factuur betaald maar ben een dag te laat met betalen na de vervaldatum, klopt het dat je abonnement van ns flex per direct word beëindigd. Of ben ik nog wel op tijd? Want wil graag mijn ns flex behouden

gr.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 22 augustus 2019, 20:37

Goedenavond Dm107 en welkom bij de NS Community,

Je kan in dergelijke gevallen altijd het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen we exact achterhalen per welke datum wij het geld ontvangen moeten hebben.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het moet op de laatste dag bijgeschreven zijn op de rekening van NS. Als dat niet zo is, wordt uw abonnement geblokkeerd en krijgt u het incassobureau op uw dak. U kunt dan zes maanden lang geen nieuw Flex-abonnement op uw kaart zetten. Ik vrees op basis van uw informatie, dat u te laat bent.

NS is vrij streng, aan de andere kant moet u 33 dagen te laat zijn voor het gebeurt. U reisde die extra tijd op krediet, en NS moet ook rekening houden met wanbetalers. De fout die mensen maken is op het laatste moment overschrijven. Maar het gaat er om dat het op de rekening van NS staat. Wie Flex gebruikt, doet er goed aan het betalen niet tot het laatste moment uit te stellen. Op tijd aan je verplichtingen voldoen is populair gezegd wel zoals afgesproken bij het aangaan van het abonnement.

Als Flex is geblokkeerd, merkt u dat meteen bij het inchecken. De mail van het incassobureau volgt dan snel, met een verhoging van veertig euro. Als NS de vordering heeft overgedragen aan het incassobureau, zal men er niet veel meer aan doen. Klantenservice kan wel alle gegevens achterhalen. Het is een geautomatiseerd proces. Ik kan het helaas niet leuker maken.

Je kan in dergelijke gevallen altijd het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen we exact achterhalen per welke datum wij het geld ontvangen moeten hebben.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Stel mijn abonnement van ns flex word wel geblokkeerd kan ik nog wel gratis reizen in het weekend op mijn persoonlijke ov chipkaart zetten van 34 euro zonder flex is dat nog wel mogelijk
Reputatie 7
Badge +4
Dat kan nog wel. Dit staat los van Flex en ook los van het feit dat uw betaling mogelijk te laat was. U kunt, ook na een blokkade van Flex, nog wel een klassiek abonnement kopen. U kunt bij de aanvraag van Weekendvrij overigens een gratis nieuwe chipkaart krijgen.

Reageer