beantwoord

Factuurperiode Flex

  • 16 januari 2019
  • 5 reacties
  • 253 Bekeken

Reputatie 3
Zou de factuurperiode van Flex abonnementen aangepast kunnen worden? Facturen ontvang ik nu steeds rond de helft van de maand, om de 30 dagen. Voor het overzicht in de kosten zou een factuur per kalendermaand prettiger zijn.

De factuurperiode wordt nu bepaald door de ingangsdatum van het abonnement dat eerder op de kaart stond. Om dat te ondervangen zou de eerste factuur kunnen lopen van aanvang van het Flex abonnement tot het einde van de maand, en volgende facturen per kalendermaand.
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 januari 2019, 09:08

Staanplaats,

De factuurdatum hangt samen met de datum waarop je bent overgestapt naar Flex.

Wil je de factuurdatum aanpassen? Dan moet je Reizen op Rekening door de klantenservice laten stopzetten. Vergeet de wijziging niet op te halen.

Je kan dan terug een klassiek abonnement op saldo nemen. Op een gunstiger moment kan je dan overstappen naar Flex.

Een klassiek abonnement kan je enkel op dezelfde dag aanpassen als je je abonnement hebt laten ingaan.
Bv. je Dal Vrij ging in op 30 december. Dan kan je enkel upgraden op de 30ste van de maand (of je traject wijzigen bij Traject Vrij).

De wijziging naar Flex kan op elk moment ingaan. Dit moet niet op de 30ste zijn.

Flex-abonnementen worden 1 a 2 dagen na de factuurdatum geïncasseerd. Wil je na de 1ste betalen? Stap dan op de 31ste over naar Flex.

Wil je dat de reizen tot de laatste dag van de maand op de factuur staan? Begin je Flex dan op de 2de of derde.
Bekijk origineel

5 reacties

Staanplaats,

De factuurdatum hangt samen met de datum waarop je bent overgestapt naar Flex.

Wil je de factuurdatum aanpassen? Dan moet je Reizen op Rekening door de klantenservice laten stopzetten. Vergeet de wijziging niet op te halen.

Je kan dan terug een klassiek abonnement op saldo nemen. Op een gunstiger moment kan je dan overstappen naar Flex.

Een klassiek abonnement kan je enkel op dezelfde dag aanpassen als je je abonnement hebt laten ingaan.
Bv. je Dal Vrij ging in op 30 december. Dan kan je enkel upgraden op de 30ste van de maand (of je traject wijzigen bij Traject Vrij).

De wijziging naar Flex kan op elk moment ingaan. Dit moet niet op de 30ste zijn.

Flex-abonnementen worden 1 a 2 dagen na de factuurdatum geïncasseerd. Wil je na de 1ste betalen? Stap dan op de 31ste over naar Flex.

Wil je dat de reizen tot de laatste dag van de maand op de factuur staan? Begin je Flex dan op de 2de of derde.
Helaas heeft herrie in deze gelijk, Staanplaats. De datum wijzigen is helaas niet mogelijk. De datum is afhankelijk van de ingangsdatum.
Reputatie 3
Dan had ik de vraag wellicht anders moeten stellen: kan in de systemen van de NS de ingangsdatum worden losgekoppeld van de factuurdatum?
Het korte antwoord is nee, Staanplaats. De datum waarop de factuur aangemaakt wordt is afhankelijk van wanneer je nieuwe maand ingaat.
Reputatie 3
Wil je de factuurdatum aanpassen? Dan moet je Reizen op Rekening door de klantenservice laten stopzetten. Vergeet de wijziging niet op te halen.

Je kan dan terug een klassiek abonnement op saldo nemen. Op een gunstiger moment kan je dan overstappen naar Flex.

Dank voor het meedenken. Een alternatief is het huidige abonnement omzetten naar Flex zonder abonnement, en een nieuw Flex abonnement aanvragen op een tweede chipkaart. Dat dan op de gewenste ingangsdatum uiteraard. Voor het nieuwe abonnement moet wel een tweede NS account worden aangemaakt.

Helaas heeft herrie in deze gelijk, Staanplaats. De datum wijzigen is helaas niet mogelijk. De datum is afhankelijk van de ingangsdatum.
Die datum is blijkbaar ingebeiteld, hopelijk wordt dat nog eens aangepast.

Reageer