beantwoord

Fiets stallen op rekening ns-flex

• 6 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 798 Bekeken

Reputatie 1
ik heb 2 persoonlijke ov-chipkaarten. Op de ene staat het oude voordeeluren abonnement waarmee ik ook in de avondspits nog korting heb. Ook staat er stallen op rekening op en OV fiets.

Op de tweede kaart staat NS-Flex, momenteel met weekend vrij erop. Ik wil stallen op rekening en OV-fiets ook op deze kaart hebben. Als ik mijn voordeelurenabo opzeg en overga naar dal vrij op ns-flex, heb ik dan nog maar 1 kaart nodig.

Zit stallen op rekening en OV-fiets al automatisch in NS-flex? Ik zie namelijk nergens een mogelijkheid om deze producten op de kaart met ns-flex te zetten.
icon

Beste antwoord door iMark 7 oktober 2018, 01:15

Met NS Flex kun je meteen gebruik maken van de OV-fiets en stallen op rekening. Er is immers bekend waar de factuur naartoe gestuurd moet worden. Het overmaken van de verificatiecent is ook niet meer nodig.

Ik zou me wel drie keer bedenken voordat ik het Voordeelurenabonnement met middagspitskorting zou opzeggen. Eenmaal opgezegd krijg je het nooit meer terug.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Met NS Flex kun je meteen gebruik maken van de OV-fiets en stallen op rekening. Er is immers bekend waar de factuur naartoe gestuurd moet worden. Het overmaken van de verificatiecent is ook niet meer nodig.

Ik zou me wel drie keer bedenken voordat ik het Voordeelurenabonnement met middagspitskorting zou opzeggen. Eenmaal opgezegd krijg je het nooit meer terug.
Badge +3
Stallen op Rekening en OV-fiets is gekoppeld aan een kaartnummer, en staat nooit als product op je ov-chipkaart.

@eline.kleibrink Je kunt dus zowel met je VDU kaart als de 'Flex kaart' gewoon fietsen huren!

De factuur komt bij de VDU kaart op de gebruikelijke dag van de maand, en als je via je kaart waar Flex op staat een fiets huurt op de factuur van Flex.

Je hoeft dus helemaal niets te doen!

Ov-fiets is inbegrepen bij Flex op je nieuwe kaart, dus als je daarmee een fiets wil huren kan dat dus gewoon.

Als je een oude (VDU) kaart toont bij het huren van een fiets, dan gaat het precies zoals je gewend bent (incasso per maand).

Je hebt dus compleet de keuze welke kaart je wilt gebruiken voor het huren van een OV-fiets.

De incasso/factuur volgt gewoon later, afhakelijk van het IBAN dat gekoppeld is aan de kaart die je gebruikt hebt voor de sleutel van die fiets.. 😛

Reageer