Flex abonnement

• 20 August 2020
  • 3 reacties
  • 181 Bekeken

IK HEB EEN FLEX ABONNEMENT, DUS REIS IK OP REKENING.

Nu doet zich het volgende voor:

In bus lijn 301 van Arriva wordt het inchecken soms niet geaccepteerd.

Bij navraag klantenservice NS wordt vertelt dat ik saldo op mijn kaart moet laden, maar dat is weer niet mogelijk.

Wat kan hier aan gedaan worden?

3 reacties

Hallo Robert999 en welkom bij de NS Community,

Ik kan niet verklaren waarom het soms wel en soms niet goed gaat. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, e-mailadres, OV-chipkaartnummer, voorletter(s) en achternaam? Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik kijk het dan graag voor je na.

Badge +3

Is die 301 de bus tussen Den Bosch en Tilburg? Die hebben volgens mij wel een hoger instaptarief maar ook daar zou Flex gewoon geaccepteerd moeten worden.

Soms wordt er in bussen (onterecht) gecontroleerd op voldoende saldo, maar dat wordt vervolgens niet aangesproken. Omdat het instaptarief normaal €4 is en je kaart €4 in de min mag komen is €0 saldo dus prima, maar als het bijv. €8 of €10 is dan kan je niet inchecken.

Je zou dan bij een Arriva balie wat saldo op je kaart kunnen laten zetten (gratis, ik neem aan dat ze het probleem inmiddels wel kennen) of zelf een paar euro saldo laden. Bij een NS automaat kan dat niet meer bij Flex, maar nog wel bij supermarkten of online bestellen (en dan afhalen bij elke automaat, ook die van NS).

DIt probleem ligt in ieder geval niet aan NS Flex, maar aan (de apparatuur van) de busmaatschappij. Ik neem hierbij aan dat je geen Arriva kortingsabonnement voor bus hebt op dezelfde kaart.

Ik heb helaas geen privébericht meer ontvangen. Ik hoop dat Robert999 zijn probleem is opgelost.

Reageer