beantwoord

Flex abonnement gewisseld tijdens treinreis

• 21 december 2018
  • 4 reacties
  • 245 Bekeken

Beste NS,

Ik heb mijn flex abonnement altijd vrij zojuist aangepast naar flex zonder abonnement in de veronderstelling dat het nog even zou duren voordat deze wijziging verwerkt zou worden. Ik deed dat tijdens mijn treinreis van Eindhoven naar Amsterdam. De wijziging is echter zo snel verwerkt (en de treinreis helaas zoveel verstoord door opgeheven treinen) dat ik nog niet uitgecheckt ben voordat de wijziging doorgevoerd was.

Ik zie in de bevestigingsmail dat de nieuwe situatie vandaag al in gaat, betekent dat dat ik met terugwerkende kracht vandaag zonder altijd vrij abonnement gereisd heb? Dat was niet mijn intentie, ik wilde pas na mijn reis opzeggen. Is dat nog te herstellen?

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Jouke NS 21 december 2018, 19:33

Hallo abcdefg en welkom bij de NS Community.

Een wijziging bij NS Flex gaat altijd per direct in. Er zit geen vertraging van uren, dagen of weken in de verwerking. Helaas is de wijziging ook niet terug te draaien door jou. Je kunt wel contact opnemen met onze Klantenservice, bij voorkeur via de Live Chat of Sociale Media om te kijken of er wellicht wel iets mogelijk is.
Bekijk origineel

4 reacties

Een wijziging bij NS Flex gaat altijd per direct in. Er zit geen vertraging van uren, dagen of weken in de verwerking. Helaas is de wijziging ook niet terug te draaien door jou. Je kunt wel contact opnemen met onze Klantenservice, bij voorkeur via de Live Chat of Sociale Media om te kijken of er wellicht wel iets mogelijk is.
Badge +3
Een gemiste uitcheck voor Altijd Vrij zal automatisch gecorrigeerd worden als je vaak hetzelfde traject gereisd hebt, of hooguit een correctie opleveren die je later recht kunt zetten (eventueel via de klantenservice).

Je moet alleen even in Amsterdam naar buiten de poortjes zien te komen), want anders zal je een correctie krijgen voor een reis met Flex Basis zonder incheck denk ik. Meld je eventueel bij de SOS/Info zuil (blauwe knop) of meld je bij personeel bij de poortjes.

Dochter heeft vrijdag in- en uitgecheckt met haar NS Flex Weekend Vrij. Na haar uitcheck hebben wij haar NS Flex gewijzigd naar Flex Basis. De wijziging staat dus op exact dezelfde datum als de treinreis. Klopt het dat haar reis nog valt onder Weekend Vrij. En dat wij hier dus niet een naheffing voor voltarief voor krijgen? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling geweest bij deze wijziging.

Badge +3

Reizen vóór de abonnementswissel op dezelfde dag worden tegenwoordig gewoon gefactureerd volgens het oude abonnement.

Reageer