Als ik in de ochtend incheck en pas in de avond uitcheck, krijg ik een correctie tarief melding wegens gemiste checkout. Correctie tarief is uiteraard € 0 omdat ik met deze abonnement toch overal in Nederland mag reizen. Het probleem is dan elke 12 gemiste checkouts mijn card blokkert.
Als ik in de ochtend eerst in check in en gelijk weer uit check, heb ik geen problemen met de card maar heb steeds discussies met conducteuren omdat ze niet gelijk zien dat ik een Altijd Vrij abonnement heb.
Mijn vraag: hoe kan ik voor zorgen dat ik zonder problemen tussen Rotterdam en Zaventem kan reizen? Is het mogelijk de gemiste checkout uit te zetten in mijn geval? Wat dat is niet nodig en geeft dus alleen problemen.
Ik hoor het graag.
Groet
Domenico
Beste antwoord door Anonymous
DoLo,
De computer denkt dat je een netabonnement hebt en geen grensabonnement van de NMBS voor Brussel Airport. Die 5,40 euro is de Diabolotoeslag die natuurlijk al in je trajectabonnement tot Brussel Airport inbegrepen is.
Ik vrees dat je met een Altijd Vrij FLEX abonnement in Breda altijd de trein uit moet, als je die 12 gemiste check outs wil vermijden.
Een andere optie is een grensabonnement tot Hazeldonk grens. Dit is een zichtabonnement. Je kan de kaart wel gebruiken om poortjes mee open te doen, maar je check er niet echt mee in.
Een grensabonnement Rotterdam Centraal tot Hazeldonk grens kost 367 euro voor een maandabonnement of 293 euro per maand voor een jaarabonnement.
Als je het niet erg vind om iets meer te betalen voor peace of mind, dan kan je op www.b-europe.com een internationaal ticket kopen van Rotterdam tot Mechelen. Dan moet je die Diabolotoeslag geen tweede keer betalen. In België zijn er buiten op de luchthaven toch geen poortjes waar je moet in- of uitchecken.

Je betaalt dan 2 euro per dag, maar de Nederlandse HC's kunnen dan niet meer lastig doen.