beantwoord

Flex blokkade, wanneer kaart geactiveerd?

• 6 december 2019
  • 9 reacties
  • 203 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Helaas is mij de factuur ontschoten. Tevens nu al een week geleden betaald. Ik kan nog niet reizen met flex, wanneer wordt deze weer geactiveerd?

Hartelijke groet

icon

Beste antwoord door gekke_henkie 6 december 2019, 08:11

NJORD, 

Als de NS een kaart blokkeert door niet betaling, en je dus de factuur en meerdere herinneringen via mail en post gemist hebt, dan kan deze niet meer geheractiveerd worden voor NS producten. Je kan dan nog wel op saldo reizen met deze kaart. 

Als dat de reden voor blokkering was, moet je dus een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart kopen. De eerste 6 maanden kan je dan alleen maar een klassiek abonnement kopen als je geen openstaande schulden meer hebt bij NS.

Ik hoop voor je dat dit ondertussen veranderd is, maar ik vrees er voor. Het risico op wanbetaling is te groot voor NS. 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3

Wat vervelend, kan een keer gebeuren. Als het goed is gaat betaling automatisch en maandelijks. Hou daar in het vervolg rekening mee. Wat ik je voor nu aanraden kan is om gelijk contact op te nemen met de klantenservice van NS. Dit kan via Twitter, Facebook, de livechat en via de telefoon. Meer informatie kan je Hier vinden. 

Hopelijk lost je blokkade snel op

NJORD, 

Als de NS een kaart blokkeert door niet betaling, en je dus de factuur en meerdere herinneringen via mail en post gemist hebt, dan kan deze niet meer geheractiveerd worden voor NS producten. Je kan dan nog wel op saldo reizen met deze kaart. 

Als dat de reden voor blokkering was, moet je dus een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart kopen. De eerste 6 maanden kan je dan alleen maar een klassiek abonnement kopen als je geen openstaande schulden meer hebt bij NS.

Ik hoop voor je dat dit ondertussen veranderd is, maar ik vrees er voor. Het risico op wanbetaling is te groot voor NS. 

Ja het is me inderdaad ontschoten. Je zegt dus dat je de eerste 6 maanden geen Flex kan krijgen bij een nieuwe OV kaart?

Wat een absurde regeling..

Reputatie 7
Badge +3

Het heeft niks met een nieuwe kaart te maken. Je kunt de eerste zes maanden na wanbetaling geen Flex meer krijgen. En dat is zoals hierboven al opgemerkt vanwege het risico dat NS met onbetaalde rekeningen blijft zitten.

Reputatie 7
Badge +3

Ja het is me inderdaad ontschoten. Je zegt dus dat je de eerste 6 maanden geen Flex kan krijgen bij een nieuwe OV kaart?

Wat een absurde regeling..

Dit is geen absurde regeling maar om mensen te beschermen tegen zichzelf zodat ze geen hoge schulden opbouwen. Daarnaast zit NS niet te wachten op schulden die misschien nooit geïnd kunnen worden.

Je kunt gewoon op saldo reizen maar niet meer op rekening. Alle niet Flex abonnementen kun je aanvragen. Na een half jaar kun je weer Flex aanvragen.

Reputatie 7
Badge +4

Het kan na een half jaar, maar daarna niet nog een keer als het weer tot wanbetaling komt.

Er is niks absurds aan. Het is hooguit een cultuuromslag dat er op tijd betaald moet worden en niemand weg komt die met een verhaal de achterstand denkt te kunnen betalen. Krediet betekent vertrouwen en dat vertrouwen is door de wanbetaling onterecht gebleken. Het waarom van het niet-betalen doet er niet toe, het is een volledig geautomatiseerd proces. 

Reputatie 6

“Volledig geautomatiseerd proces” wil nog wel eens een codenaam zijn voor slechte service.

Reputatie 7
Badge +4

Twee en dertig dagen extra krediet op reizen geven aan mensen die kennelijk toch al niet volgens de afspraak betalen, lijkt me een verregaande service.

Wie wordt geblokkeerd, houdt zich niet aan het zelf ondertekende contract en krijg terecht geen krediet meer. Krediet is immers vertrouwen. Dat vertrouwen heeft de wanbetaler geschonden.

Het is verder heel duidelijk naar het type uitstelbetaler en die weet waar hij aan toe is. Wat je niet kunt betalen, kun je niet kopen. Wanbetaling is niet helemaal te voorkomen maar dit gaat het wel wat tegen. NS hoeft parasitair gedrag het niet te faciliteren ten koste van de reizigers die hun aangegane verplichtingen wel nakomen.

Reputatie 6

Helaas is het niet zo simpel en wil er nog wel eens sprake zijn van overmacht.

Reageer