beantwoord

Flex en 65+?

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik ben erg geïnteresseerd in een dal-vrij abonnement.
Wanneer komt dit beschikbaar in flex tegen 65+ prijzen?
Ik begrijp dat dal-koring nog geen keuze-dagen heeft, wanneer komen die?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 juni 2018, 18:20

Goedenavond elck en welkom bij de NS Community!

Leeftijdskortingen op abonnementen en Keuzedagen zijn op dit moment inderdaad nog niet beschikbaar in combinatie met NS Flex abonnementen. Het is wel de bedoeling om dit op den duur beschikbaar te stellen, maar wanneer dat zal zijn is nu nog onbekend.
Bekijk origineel

17 reacties

Goedenavond elck en welkom bij de NS Community!

Leeftijdskortingen op abonnementen en Keuzedagen zijn op dit moment inderdaad nog niet beschikbaar in combinatie met NS Flex abonnementen. Het is wel de bedoeling om dit op den duur beschikbaar te stellen, maar wanneer dat zal zijn is nu nog onbekend.
Reputatie 7
Badge +4
Keuzedagen zijn er voor mensen met een Dalvoordeelabonnement, dan wel voor het oude Voordeeleurenabonnement. Het ligt niet voor de hand ze te combineren met Dalvrij, dat kan nu ook niet. Hoe het met NSFlex en keuzedagen gaat werken is nog niet uitgekristalliseerd. Nu zijn het zeven dagen voor een jaarabonnement, maar NSFlex kan per maand worden opgezegd. Dan krijgt u er natuurlijk geen zeven keuzedagen bij.
Op dit moment is Dalvrij voor 65-plus als jaarabonnement gewoon verkrijgbaar. Het is nog niet duidelijk hoe dat zal gaan. Het ligt voor de. hand dat die optie er voor ouderen ook komt, maar het heeft mogelijk geen prioriteit of men heeft er nog niet aan gedacht. NSFlex zit in een proeffase. Het zou correct zijn geweest als het was meegenomen, maar omdat het om een kleine groep gaat, is het ook wel verklaarbaar.
Ik ben erg geïnteresseerd in een dal-vrij abonnement.
Wanneer komt dit beschikbaar in flex tegen 65+ prijzen?
Ik begrijp dat dal-koring nog geen keuze-dagen heeft, wanneer komen die?

Ik stelde deze vraag 3 maanden geleden. Is er al iets meer bekend intussen?
Reputatie 7
Badge +4
Er is een termijn genoemd van mei 2019. Dit is echter niet als toezegging gebracht. U zit voorlopig nog aan uw traditionele abonnement gebonden. Hetzelfde geldt voor de nieuwe keuzedagen, de zogenaamde Flexdagen. De voorwaarden zijn ook nog niet bekend, en die zullen veranderen als er geen jaarcontract meer aan gekoppeld is. Overigens is de 65 plus-regeling nog steeds vrij gunstig.

Beste,

Ik heb een een ns flex dal uren abbbonement 65 +. Ik begrijp niet waarom er in mijn reisgeschiedenis de kosten van mijn reis per keer niet gespecificeerd worden. Ik heb dit nodig voor mijn declaratie overzicht.  

Vriendelijke groet,

Via Mijn NS kan je een selectie van reizen maken en deze in 1 overzicht krijgen. Dit gaat via het kopje Reishistorie.

Reputatie 7
Badge +1

Bij NS Flex duurt het even voordat je de ritprijs te zien krijgt. De back-office heeft wat tijd nodig om de juiste prijs te berekenen en is ook afhankelijk van de datalevering van de overige vervoerders als de reis niet met NS was. Vaak is de prijs na ongeveer 24 uur te zien in je Mijn NS, als het een rit met een andere vervoerder was dan kan het soms tot wel enkele dagen duren. Tot die tijd staat er bij de prijs ‘in behandeling’ en is deze niet te zien in je Mijn NS, enkel in de app is de reis wel te zien.

Trouwens, voor zover ik weet is de 65+ korting voor NS Flex nog niet beschikbaar en vermoed ik dat het om een ‘normaal’ NS Flex abonnement gaat, maar dat terzijde.

Reputatie 2

Hierbij een vraag over een dalvrij klassiek abonnement voor 65 plus. Wat houdt dit voor mij in evt als deze eind december in de flex komt?

En wat houdt dit in als ik 1e klas hiervan wil maken?

Want het is een jaarabonnement.

Reputatie 7
Badge +4

U krijgt alle mogelijkheden van Flex en het is na een maand per dag opzegbaar, het is dan geen jaarcontract meer. U kunt ook heel makkelijk wijzigen naar eerste of tweede klas en u zit daar niet aan vast. Belangrijk voordeel is dat als u in de daluren incheckt bij NS, en u in de spits moet inchecken bij bijvoorbeeld Arriva, toch het kortingstarief geldt.

Over het algemeen is Flex gunstiger. Helaas is NS wat laat met het mogelijk maken van deze abonnementen en dat geeft onrust.

U reist niet meer op saldo en krijgt de rekening van uw reizen buiten uw abonnement om achteraf in rekening gebracht. Alleen de eerste maand zijn geen wijzigingen mogelijk. Een kaartje voor vijf euro om eerste klas te kunnen reizen in het weekend is afgeschaft voor Flex.

Flex Dalvrij 65 plus is echter nadrukkelijk geen jaarabonnement. 

Reputatie 2

Oké, bedankt. Als ik nu een 1e klas abonnement ga nemen is het nu nog een jaarabonnement voor 65 plus. Dalvrij en klassiek dan. Het kost nu €71. Vraag is wat dit dan bij flex gaat kosten en of ik dit per maand kan veranderen. Dus niet per keer, maar per maand kan switchen van €45 naar €71. Bij flex dan. En gaat dit dan evt eind december in?

Reputatie 7
Badge +4

De ervaring is dat Flex even duur is als een klassiek abonnement. In uw geval zal dit 71 euro blijven, maar u kunt per maand switchen. Dat kan met klassiek niet. Ik neem aan de eerste maand van Flex na de overgang ook niet, maar daarna wel elke dag. Na een wijziging zit u er wel elke keer een maand aan vast.

We gaan er maar van uit dat Flex Dalvrij 65 plus nog op tijd ingevoerd kan worden.

NS is er helaas niet erg duidelijk over.

Reputatie 2

Bedoelt U dat voor mij flex in januari doorgaat of misschien voorlopig nog niet? 

Reputatie 7
Badge +4

De gave van de profetie is mij niet gegeven, uw klassieke abonnement loopt echter door, ook als Flex te laat op gang komt.  U kunt overigens na een jaar Dalvrij uw abonnement elke maand ook opzeggen.

Ik ga er van uit dat NS zich aan de toezeggingen houdt dat alle abonnementen per 1 januari naar Flex gaan, afgezien het Dalvoordeelabonnement dat naast Flex ook op jaarbasis blijft. Eigenlijk zou de overgang van Flex Dalvrij 65 plus voor 1 september geregeld moeten zijn en daar ziet het niet naar uit.

Het stoort me persoonlijk nogal. De onrust die er nu onder senioren is, had niet nodig hoeven zijn.

Ik zou graag mij korting op mijn factuur zien

Ik heb een flex abonnement. Afgelopen zondag gereisd. 

*Aangepast door moderator

Reputatie 7
Badge +4

Mevrouw, het is echt beter als u uw emailadres weghaalt. Het is hier een reizigersforum, geen postadres van NS. Klik op de drie puntjes rechts onderaan en kies voor ‘Bewerk’.

Uw gemaakte reizen met Flex verschijnen niet direct, het kan  een paar dagen duren.

Reputatie 5
Badge

De eerder aangekondigde datum va 3/11 voor meer berichten hierover is dus niet gehaald. te weinig ITers, of niet genoeg bekwame of anderszins. Of commerciele redenen.

Vervolgens werd na aandringen aangekondigd dat nu 1/12 , dus DI volgende week meer bekend zou worden en een grote campagne van ´alles is nu FLEX´ zou starten.
voor de vele klagers over geldigheid keuzedaagjes etc: het lijkt mij, na wat peinzen, dat het vermoedelijk botst met het vanaf 1/1 vervallen van incheckmogelijkheid in de middagspits, dus totaal vervallen van wat ´voordeeluren´ heette. Dat label hangt er aan bij een keuzedag en niet bij kruidvatkaartjes. Maar dat is enkel een vermoeden. Dus een clash in de apparatuur/systemen. Of-mogelijk nog waarschijnlijker, NS is altijd doodsbang zich aan koud water te branden, dus ze willen dat soort potentiele problems zo geheel maar mijden.

Nu houden/weten we nog niks van hoe dat dan met kaartjes naar buitenland zal uitpakken. Dat is tot heden een andere sluipweg om er toch van te profiteren.

Reputatie 7
Badge +3

@bahnriderdie middagspitsbeperking is bij Keuzedagen geen probleem. Mensen die onlangs nieuwe Keuzedagen hebben gekregen kunnen daarmee tot 1-1-21 in de middagspits reizen. Een keuzedag die op 1 december klaar staat heeft wanneer je er mee vanaf 1-1-21 gaat reizen middagspitsbeperking, daarvoor niet. Men kan dat 'inbouwen' in de incheckpalen.

Reageer