beantwoord

Flex en melding Onvoldoende saldo

  • 16 April 2024
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Ik heb een Flex Dal abonnement en switchen tussen trein en ander ov was tot afgelopen vrijdag geen probleem.

Vrijdag kreeg ik ineens bij opstap in bus op Schiphol, melding ‘onvoldoende saldo’ en moest op andere manier inchecken.

Ik checkte OVchipkaart en ontdekte dat saldo -4 staat. Hoe kan dit als ik niet meer op saldo reis? 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 16 April 2024, 11:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey ManusV. en welkom bij de NS Community! 

Ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Het kan zijn dat je wel op saldo reist met de bus, tram en metro. Onze klantenservice kan jouw abonnement bekijken en dit eventueel ook direct voor je aanpassen.

Reputatie 7
Badge +3

Om.welke bus ging het? En heb je dit eerder gehad met flex?

Badge +3

Zie ook 

Connexxion bussen in Noord-Holland hebben daar dus last van…
Bij negatief saldo werkt NS Flex niet meer (ook al heb je daar eigenlijk geen saldo voor nodig).

Hoe je saldo ‘ineens’ -4 is geworden kan door van alles komen.
Kijk met een Mijn OV-chip account wat er precies gebeurd is. https://www.ov-chipkaart.nl/declaratieoverzicht-maken

In sommige gevallen reis je ook met NS Flex (incl. BTM) op saldo, zoals veerpontjes, watertaxi, nachtbussen e.d. waar je met een ov-chipkaart terecht kunt, maar die NS Flex helemaal niet kennen.
Meestal gaat het dan om een ‘vaste prijs’ voor een rit of overtocht, je hoeft dan dus ook niet uit te checken.

Hoe dan ook, je saldo aanvullen tot nul lost het probleem op.

Reageer