beantwoord

Flex kaart activeren?

• 17 september 2018
  • 10 reacties
  • 4991 Bekeken

Heb pas een saldoloze ov kaart.
Maar moet deze niet eerst geactiveerd worden?
En hoe doe je dat dan?
Ik kom daar weinig info van tegen op internet.

Joop.
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 september 2018, 14:10

Hebt u bij de bestelling van NS Flex ervoor gekozen een persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen? Dan staat NS Flex al op de kaart als u die ontvangt en hoeft u niets meer te activeren. Hebt u bij de bestelling van NS Flex het kaartnummer ingevuld van een bestaande OV-chipkaart, dan moet u NS Flex nog wel activeren. Dit doet u door bij een kaartautomaat de OV-chipkaart voor de lezer te houden, te kiezen voor Ophalen bestelling en de aanwijzingen op het scherm te volgen.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3
Hebt u bij de bestelling van NS Flex ervoor gekozen een persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen? Dan staat NS Flex al op de kaart als u die ontvangt en hoeft u niets meer te activeren. Hebt u bij de bestelling van NS Flex het kaartnummer ingevuld van een bestaande OV-chipkaart, dan moet u NS Flex nog wel activeren. Dit doet u door bij een kaartautomaat de OV-chipkaart voor de lezer te houden, te kiezen voor Ophalen bestelling en de aanwijzingen op het scherm te volgen.
Hi Joop. Welkom bij de Community.

Bedoel je een OV-chipkaart met NS Flex? Heb je bij het bestellen van NS Flex een nieuwe kaart besteld? Dan is NS Flex gelijk al actief en hoef je zelf niks te activeren. Als je NS Flex op een kaart hebt gezet die je zelf al in je bezit had dan dien je NS Flex te activeren. Hier heb je dan ook een mail over gekregen 🙂.
Reputatie 7
Als u een nieuwe kaart heeft thuisgekregen - is alles automatisch geactiveerd en is de kaart klaar voor gebruik.

Als u NS flex op een oude kaart heeft gezet - dan heeft u een e-mail ontvangen met instructies. Het kan dan zijn dat u de bestelling dient op te halen bij de automaat.
Reputatie 7
Kijk eens aan, 3 reacties binnen een minuut 😉
Goed bezig mensen! 😉
Hallo,
Ik heb nu zo'n gele chipkaart.
Thuis in de brievenbus gekregen, kostte me eenmalig € 10,- en krijg me afrekeningen nu een keer in de maand op factuur. Hoef me vooral nu geen zorgen meer te maken of me kaart genoeg saldo heeft of niet.
Maar ik begreep dat deze dan al geactiveerd zou zijn.
Iedereen bedankt voor reactie.

Joop.
Klopt, je kaart is al geactiveerd. Veel reisplezier Joop!

Ik heb sinds 22 juli een OV-chipkaart met NS Flex abonnement van € 5,- er op. Inmiddels heb ik gereisd, maar kan nog geen reis historie ophalen. Hoe kan dat?

Of moet ik nog apart een account maken bij de OV-chip?

Josee

Goedemiddag JoseeJ. Via je Mijn NS account zou je in staat moeten zijn om je reishistorie te kunnen zien. Afhankelijk van het soort reizen kan het echter enkele dagen duren voordat de reizen inzichtelijk zijn. Treinreizen met de NS zijn vaak op dezelfde dag al verwerkt, maar reizen met bus, tram of metro hebben meer tijd nodig om verwerkt te worden.

Mocht je na een week nog steeds je reizen niet terug kunnen vinden, dan zou ik willen adviseren om even contact op te nemen met onze Klantenservice, zij kunnen dan controleren of er toch iets mis is gegaan.

Badge +3

Je kaart koppelen aan een Mijn OV-chip account is niet nodig maar wel zo handig.

Dan heb je in ieder geval real-time inzicht in je reizen, ook al staat er in geval van NS Flex geen prijs bij.

Bij kaartinformatie wordt NS Flex weergegeven als Reizen op Rekening Trein, NS en Reizen op Rekening Bus Tram Metro, NS waarbij dat laatste kan ontbreken (als je bijv. een kortingsabonnement hebt voor bus en dan op saldo reist).

Reageer