beantwoord

Flex koppeling aan altijd voordeel niet te zien in mijn NS

• 20 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 292 Bekeken

Ik heb sinds 10 aug altijd een een flex abonnement. Deze is gekoppeld aan altijd voordeel. Nu wil ik graag op deze kaart mijn OV fiets koppelen en keuzedagen aanvragen. Maar dat lukt niet via mijn NS. ook omdat ik in mijn NS alleen het Flex abonnement zie. Net gebeld met ns en zij zocht een Flex deskundige. Omdat deze niet direct beschikbaar was, kreeg ik het advies om de vraag via het forum te stellen.
Dus hoe krijg ik mijn abonnement zichtbaar in mijn NS. 2. Hoe koppel ik mijn OV fiets en 3e hoe krijg ik weer keuze dagen

dank voor het antwoord
icon

Beste antwoord door Miriam NS 20 augustus 2018, 11:43

Hallo Gerja, welkom op onze Community!

Vervelend dat dit niet helemaal loopt zoals zou moeten. Zoals Tochjo aangeeft hoef je het OV-Fiets abonnement niet te koppelen. Wat betreft de Keuzedagen, hierover kan ik weinig aangeven zonder inzage in je gegevens. Als ik het goed begrijp zie in je Mijn NS-account alleen het NS Flex abonnement staan. Wat zou je hier nog meer willen zien?
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
OV-fiets is een onderdeel van NS Flex en hoeft niet apart gekoppeld te worden. De kosten voor OV-fietsen komen gewoon op de facturen van NS Flex te staan. Keuzedagen zijn nog niet beschikbaar in combinatie met NS Flex.

Het antwoord op uw vraag over de zichtbaarheid in Mijn NS weet ik niet. De moderatoren van dit forum zijn de deskundigen wat NS Flex betreft. Een van hen zal zich wel in dit topic melden om u verder te helpen.
Hallo Gerja, welkom op onze Community!

Vervelend dat dit niet helemaal loopt zoals zou moeten. Zoals Tochjo aangeeft hoef je het OV-Fiets abonnement niet te koppelen. Wat betreft de Keuzedagen, hierover kan ik weinig aangeven zonder inzage in je gegevens. Als ik het goed begrijp zie in je Mijn NS-account alleen het NS Flex abonnement staan. Wat zou je hier nog meer willen zien?
graag zou ik willen zien dat ik een voordeel abonnement heb, want dan kan ik mijn keuze dagen koppelen. Is het handiger als ik nu via chat reageer?
Badge +3
Keuzedagen i.c.m. Flex zijn (nog) niet mogelijk. De reden dat je in Mijn NS alleen Flex ziet staan is omdat het Altijd Voordeel of Dal Voordeel abonnement daar administratief aan gekoppeld is, en dus niet als product op je kaart staat.

Volgens mij kan je ergens in je dashboard overigens wel zien wat voor abonnement er actief is, maar ik weet niet waar want ik heb nog geen Flex.

Het voordeel hiervan is dat je op ideder moment (op of na 10 september in jouw geval) je abonnement kunt wijzigen of stoppen, en dat is dan meteen actief. Je hoeft dus nooit meer langs een automaat om wijzigingen op te halen.

Ik begrijp dat je nog keuzedagen (tegoed) hebt, maar deze vanwege Flex niet (meer) kunt gebruiken?
Dan neem contact op met de klantenservice, maar ik neem aan dat resterende keuzedagen (à € 3,50 per stuk) automatisch verrekend worden met je eerste factuur.

Het lijkt me een goed idee (tussenoplossing) om in dit soort gevallen mensen hun keuzedagen (elke 2 maanden eentje) op papier of als e-ticket te sturen, eventueel tegen de gebruikelijke extra kosten van € 1,50 per keuzedag, zoals mogelijk is bij het oude Voordeelurenabonnement.
NS Flex kent geen Keuzedagen. Van de Keuzedagen komt in de toekomst een nieuwe variant voor NS Flex. Wanneer dit precies zal zijn is helaas (nog) niet bekend. NS Flex is nog volop in ontwikkeling. Daarom zijn nog niet alle functies, zoals je die bijvoorbeeld bij je oude abonnement gewend was, beschikbaar.
ns Flex kent geen keuze dagen maar mijn voordeel abonnement wel. Dan moet ik dat toch op dat abonnement kunnen laden???
NS Flex Altijd Voordeel en je oude Altijd Voordeel abonnement zijn 2 verschillende type producten. NS Flex Altijd Voordeel is een Reizen op Rekening product en Altijd Voordeel is een Reizen op Saldo product. De Reizen op Saldo producten zijn niet allemaal overgenomen als NS Flex producten. Zo ontbreekt bijvoorbeeld naast Keuzedagen ook het Traject Vrij abonnement en bijabonnementen. Zoals ik al aangaf is dit nog in ontwikkeling. Op dit moment kent NS Flex geen Keuzedagen en kunnen de Keuzedagen die bij je oude contract zaten niet worden meegenomen naar het NS Flex contract.
dan wacht ik af en zie het txt wel. dank voor het antwoord

Reageer