beantwoord

flex niet zo flex

• 22 september 2019
  • 7 reacties
  • 246 Bekeken

Mijn vrouw heeft een ov-chipkaart (op haar naam) die van mijn bankrekening wordt afgeschreven. Als we proberen een flex abonnement op deze chipkaart te nemen krijgen we de foutmelding:
U kunt niet overstappen naar NS Flex
Besteller is niet gelijk aan contracthouder

Hoe kunnen we een flex abonnement opzetten voor deze ov-chipkaart zodat deze net zoals alle andere abonnementen van mijn bankrekening wordt afgeschreven?
icon

Beste antwoord door dennisg 22 september 2019, 21:42

Neen contact op met de klantenservice, zij kunnen mee kijken en dingen aanpassen.

Contracthouder en kaarthouder moeten namelijk gelijk zijn.

Je kunt ook flex bestellen op een nieuwe kaart. Deze krijg je gratis bij. Dit dien je met een eigen account aan te vragen. Dit i.v.m. met persoonsgegevens. Vergeet dan niet je oude abonnement op te zeggen en op te halen bij de oude kaart bij het bestellen op een nieuwe kaart.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Uw vrouw zou een eigen NS account kunnen maken en zelf een nieuwe kaart met Flex aanvragen. Zij kan uw rekeningnummer opgegeven bij haar gegevens.
Reputatie 4
Neen contact op met de klantenservice, zij kunnen mee kijken en dingen aanpassen.

Je kunt ook flex bestellen op een nieuwe kaart. Deze krijg je gratis bij. Dit dien je met een eigen account aan te vragen. Dit i.v.m. met persoonsgegevens. Vergeet dan niet je oude abonnement op te zeggen en op te halen bij de oude kaart bij het bestellen op een nieuwe kaart.
Dat is wat we nu hebben volgens mij. De account staat op haar naam, alleen de bankrekening waarvan betaald wordt is van mij. Ze heeft hier al verschillende andere abonnementen op, zonder probleem, maar het lukt niet om hiermee een flex-abonnement op de kaart te zetten.
Reputatie 4
Wellicht heeft de bankrekening ermee te maken
Reputatie 7
Badge +3
Dit klopt niet. In de Productvoorwaarden NS Flex staat:

Contracthouder: de natuurlijk persoon niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, die de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt en met wie NS de overeenkomst(en) m.b.t. NS Flex sluit of heeft gesloten. Contacthouder kan tevens Kaarthouder zijn, maar dit is niet vereist.

Kaarthouder: de natuurlijk persoon die houder is van de op zijn naam gestelde persoonlijke OV-chipkaart en die recht heeft op gebruik van het Basisproduct en eventuele door de Contracthouder afgesloten Flex abonnementen, aangeschafte Toeslag producten en Klassewissel. Kaarthouder kan tevens Contracthouder zijn, maar dit is niet vereist. Kaarthouder kan enkel tevens Contracthouder zijn als hij 18 jaar of ouder is.
Badge +3
Ik denk dat u de contracthouder bent (degene die de kaart besteld heeft) en uw vrouw de kaarthouder. Wellicht wegens een bij-abonnement voor gezinsleden.

De voorwaarden zeggen anders (zie bericht van @mrfreeze) maar het systeem zegt vooralsnog nee. Sinds kort mag Flex wel voor een minderjarige door een ouder besteld worden.

Op een nieuwe kaart via een eigen account (ingangsdatum 7 dagen na besteldatum) is dan de enige oplossing. Vanaf welk IBAN er betaald wordt doet er niet toe.
Reputatie 4
DUS: hieruit concludeer ik dat in dat geval uw vrouw niet meer van de huisgenoten-korting kan profiteren, aannemend dat ze die nu heeft? Dit geldt niet voor alle soorten ABO's. Dan is het afwegen of geldelijk voordeel of ''gemak '' van FLEX prevaleert.

Reageer