beantwoord

Flex versus daluren abo

• 7 september 2018
  • 6 reacties
  • 664 Bekeken

hallo, ik heb nu een daluren abonnement bij jullie en wil dit overzetten naar een flex abo. Echter ik heb nog meer producten op mijn kaart staan, zoals RET medewerker met ns reisrecht (vrijreizen in het vervoergebied van de RET(Rotterdam)) en saldo reizen 2e klas bij ns. Gaat dit samen?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 september 2018, 13:30

Goedemiddag Robvanderet en welkom bij de NS Community!

Wat Robert B aangeeft was tot voor kort wel het geval, maar sinds het live gaan van het NS Flex abonnement is die combinatie wél mogelijk! Regionale abonnementen kunnen nu wel gecombineerd worden met een NS Flex abonnement op dezelfde kaart. Wanneer je reist met die regionale vervoerder, waar dat abonnement geldig voor is, zal er alsnog gebruik gemaakt worden van het saldo op je OV-chipkaart om te reizen op saldo. Let er dus op dat je na het aanschaffen van je NS Flex abonnement opnieuw saldo oplaad, bij een kaartautomaat niet van de NS. Saldo wat nog op je kaart staat wordt namelijk van de kaart verwijderd en gecompenseerd bij de eerste NS Flex factuur wanneer je een NS Flex abonnement aanschaft. Automatisch saldo opladen wordt ook uitgezet, mocht dat aan hebben gestaan.

Wanneer je vervolgens met de trein reist, of bij andere vervoerders waar het regionale abonnement niet geldig is, zal er gebruik gemaakt worden van het NS Flex abonnement en reis je dus op rekening.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Helaas gaan streekvervoerabonnementen niet samen met NS Flex op dezelfde kaart. Als je het Dal Voordeel al langer dan een jaar hebt kun je dit op de reguliere manier (via de klantenservice) beëindigen. Ongebruikte maanden krijg je dan naar rato (€ 4,16 per maand) terug.

Vervolgens bestel je NS Flex Dal Voordeel op een nieuwe kaart (die is gratis). Let op dat de ingangsdatum van Flex op een nieuwe kaart altijd 7 dagen na de besteldatum is. Wacht dus met het bestellen van Flex tot een weekje voor de einddatum van je huidige Dal Voordeel.
Goedemiddag Robvanderet en welkom bij de NS Community!

Wat Robert B aangeeft was tot voor kort wel het geval, maar sinds het live gaan van het NS Flex abonnement is die combinatie wél mogelijk! Regionale abonnementen kunnen nu wel gecombineerd worden met een NS Flex abonnement op dezelfde kaart. Wanneer je reist met die regionale vervoerder, waar dat abonnement geldig voor is, zal er alsnog gebruik gemaakt worden van het saldo op je OV-chipkaart om te reizen op saldo. Let er dus op dat je na het aanschaffen van je NS Flex abonnement opnieuw saldo oplaad, bij een kaartautomaat niet van de NS. Saldo wat nog op je kaart staat wordt namelijk van de kaart verwijderd en gecompenseerd bij de eerste NS Flex factuur wanneer je een NS Flex abonnement aanschaft. Automatisch saldo opladen wordt ook uitgezet, mocht dat aan hebben gestaan.

Wanneer je vervolgens met de trein reist, of bij andere vervoerders waar het regionale abonnement niet geldig is, zal er gebruik gemaakt worden van het NS Flex abonnement en reis je dus op rekening.
Badge +3
Dan ben ik erg benieuwd hoe dat geïmplementeerd is.

Moet je tijdens of na het bestellen van Flex aangeven "ik heb ook een Hermes Dal Vrij voor sommige buslijnen in/rondom Eindhoven" zodat ik daar vrij of op saldo reis, en Flex niet aangesproken wordt bij de betreffende vervoerder(s)?

Of hebben alle regionale (dus ook BTM) vervoerders hun apparatuur/systemen zo aangepast dat als ze zowel een Reizen op Rekening (dus NS Business Card of Flex) zien als een 'eigen' abonnement, dat dan het juiste abonnement gekozen wordt?

En moeten mensen die al voor september Flex hadden nog iets doen om de van de gewijzigde variant gebruik te kunnen maken?
Zoals ik hier al aangaf zoek ik het uit. Ik zal hier ook een terugkoppeling geven of dit mogelijk is Robert.
Badge +3
Ik had hetzelfde ook al in het juiste(?) topic over Flex Live gepost (en al technische reacties gekregen...)

Het is wat uitzoekwerk alleen, het hoe en wat, en met name (vind ik interessant) het waarom kan het nu ineens wel? En wat is daarvoor gedaan/veranderd?
Ik durf niet te zeggen waarom het nu wel kan, maar ik heb intern ondervonden dat het inderdaad mogelijk is. Dit geldt voor alle regionale abonnemnten.

Reageer