beantwoord

Flex Weekend Vrij

  • 1 February 2024
  • 13 reacties
  • 309 Bekeken

Is dit abonnement ook geldig voor de Arriva-treinen?

icon

Beste antwoord door Real aire 1 February 2024, 15:57

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

Ja.

Reputatie 5

Het abbonement is ook geldig bij alle andere vervoerders in Nederland. 

Reputatie 2

Als ik een Flex basis abonnement hebt, kan ik op deze kaart ook nog een Flex weekend vrij erbij plaatsen?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi rvd4always,

Nee, je kunt niet meerdere Flex-abonnementen op één kaart hebben.

Maar het is ook een onzinnige combinatie. Met Basis krijg je geen korting. Met Weekend Vrij krijg je doordeweek ook geen korting, maar je kunt er wel gewoon mee reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je nu Flex Basis hebt en je bestelt Flex Weekend Vrij dan wijzigt je Flex Basis naar Flex Weekend Vrij en heb je alleen Flex Weekend Vrij op de kaart staan. Je kan maar 1 Flex abonnement op een kaart hebben. 

Reputatie 3

Alle Flex abonomenten zijn geldig bij alle trein-vervoerders (uitzondering internationale nachttreinen en Eurostar), dus ook bij treinen van Arriva (niet geldig nachttrein van Arriva).

 

Hou rekening mee dat bij een overstap tussen 2 verschillende bedrijven (vervoerders) moet uitchecken en daarna moet inchecken.

 

 

 

Ook tussen Groningen- Leer, Arnhem -Emmerich en Maastricht -Heerlen -Aachen HBF (inclusief tussengelegen stations) is OV chipkaart (inchecken bij Arriva) en abonomenten geldig (tevens Enschede- Grouna bij Blauwnet). Op deze stations in Duitsland staat een OV chipkaart paal.

 

 

 

Het is ook mogelijk om met de bussen te reizen (op rekening), maar dan tegen vol tarief.

Reputatie 2

Als je nu Flex Basis hebt en je bestelt Flex Weekend Vrij dan wijzigt je Flex Basis naar Flex Weekend Vrij en heb je alleen Flex Weekend Vrij op de kaart staan. Je kan maar 1 Flex abonnement op een kaart hebben. 

Oké, dat wist ik niet…bedankt!

Badge +3

Op je kaart staat het product Reizen op Rekening NS en dat is NS Flex.

Daaraan kan in het systeem één abonnement gekoppeld zijn. Als je Flex Basis wisselt naar Weekend Vrij dan is dat per direct actief. Op je kaart verandert er niets, je hoeft daarvoor dus ook niet langs een automaat (station, supermarkt e.d.)

Can I cancel my subscription after one month? So that it starts on the 01.03, and then I cancel it on the 29.03 and only have to pay the fee of one month? I only need it for one month.

Als je nu Flex Basis hebt en je bestelt Flex Weekend Vrij dan wijzigt je Flex Basis naar Flex Weekend Vrij en heb je alleen Flex Weekend Vrij op de kaart staan. Je kan maar 1 Flex abonnement op een kaart hebben. 

Je kan toch wel Weekend Vrij en 40% Dal korting op 1 kaart hebben? Dus een soort combi abonnement?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Kitt1974,

Het is niet mogelijk om zowel een Weekend Vrij als een Dal Voordeel-abonnement op één kaart te hebben. Maar als je Weekend Vrij bestelt, krijg je tijdens het bestellen de optie om de 40% dalkorting erbij te kopen voor € 3,40 per maand. Dat komt dus op hetzelfde neer, en is zelfs nog iets goedkoper.

 

Hoi Kitt1974,

Het is niet mogelijk om zowel een Weekend Vrij als een Dal Voordeel-abonnement op één kaart te hebben. Maar als je Weekend Vrij bestelt, krijg je tijdens het bestellen de optie om de 40% dalkorting erbij te kopen voor € 3,40 per maand. Dat komt dus op hetzelfde neer, en is zelfs nog iets goedkoper.

 

Ah oke, dus je abonnement kun je uitbreiden met extra's zoals ik zie, o.a. Dal Voordeel en 1e klas upgrade en dat wordt gezien als 1 abonnement. Kortom ik zat fout...waarvoor excuses.

Badge +3

Klopt, en op je factuur staat dat als twee (of meer) losse producten (die onderdeel zijn van hetzelfde abonnement). Dus Dal Vrij zonder Weekend Vrij erbij kan bijvoorbeeld niet.

Reageer