Flex weekend vrij van 20/12/2024 is volgens account pas te wijzigen op 8 feb 2025
Flex weekend vrij van 20/12/2024 is volgens account pas te wijzigen op 8 feb 2025.
Ik sloot een flex weekend vrij 65+ af op 20 dec 2024. Ik ontving direct een rekening 8 jan 2025. Nu heb ik de volgende factuur voor 9 jan 8 feb 2025 ontvangen. De prijs is verhoogd van €24,95 naar €26,50. Mijn probleem is dat het lijkt alsof ik niet op 20 jan 2025 zou kunnen opzeggen. De begindatum van het abonnement staat op 9 jan 2025! Zie de drie bijlagen. Wat een vervelende situatie! ( al zegt de klantenservice dat het waarschijnlijk om een softwarefout gaat??? : excuses heb ik nog niet gehoord).
Bladzijde 1 / 1
Spijtig en vreemd dat je deze melding krijgt. Als je op 20.01 je abonnement wijzigt dan zal dat waarschijnlijk wel lukken. Als dat niet het geval is kan je via onze klantenservice altijd nog het abonnement laten wijzigen.
HI @MathildeD
Die melding is niet zo vreemd (wel spijtig). Zie ook:
Het klopt dus van geen kanten, maar als het op 20 januari/january niet lukt dan via de Klantenservice.
Als de ingangsdatum echt 9 januari zou zijn dan zou je kunnen wijzigen per 9 februari (een maand later) en niet al op 8 februari (30 dagen), tenzij er iets gewijzigd is aan het systeem.
Het lijkt erop dat de ingangs/wijzigingsdatum gelijk gemaakt is aan je maandelijkse Flex datum (die bij mij toevallig ook de 9e is) maar dat klopt dus niet (ingangsdatum/laatste wissel van mijn abonnement was 13 december)
Bij mij staat er nu 1 januari 2025 als ingangsdatum en als ik probeer te wijzigen, krijg ik de melding dat dat vanaf 31 januari 2025 kan. Maar ik heb dit abonnement al maanden. Er is duidelijk iets niet in orde en NS moet dat onderzoeken en het probleem oplossen.
Bij mij staat er nu 1 januari 2025 als ingangsdatum en als ik probeer te wijzigen, krijg ik de melding dat dat vanaf 31 januari 2025 kan. Maar ik heb dit abonnement al maanden. Er is duidelijk iets niet in orde en NS moet dat onderzoeken en het probleem oplossen.
Dat had ik in dat andere topic al aangegeven, maar NS laat zich helaas weer van zijn zeer lankmoedige kant zien. Het gaat hier dus om zeer veel reizigers denk ik. Want ook op X stromen de klachten hierover binnen. @Robert B is zelf ook “slachtoffer”.
Ben blijkbaar niet de enige met dit probleem:
20 december heb ik mijn NS Flex Weekendvrij 1e klas afgesloten. Ik zou dit 20 januari als het goed is weer moeten wijzigen. In mijn account krijg ik de melding dat dit pas kan vanaf 31 januari.
Dit lijkt mij gewoon een fout. Eerst kreeg ik een melding van dat ik mijn abonnement niet kan wijzigen omdat het is beëindigd.
Hier ook hetzelfde probleem.
Ik heb ook dit probleem, rond 7 december laatst mijn flex abonnement gewijzigd, nu staat er dat de ingangsdatum 3 januari is en ik pas weer 2 februari kan wijzigen.
Hier hetzelfde verhaal.
Waar ik wel achter kwam: Wanneer ik het abonnement wil wijzigen via de webshop van NS Flex, dan lukt dat dus om bovengenoemde reden niet. Wanneer ik het abonnement vanuit MijnNS ga wijzigen dan is het allemaal prima en mag het wel gewoon.
Wellicht dat deze workaround voor anderen ook werkt. Dat is iig beter dan niets nu…
Dit is inderdaad een bekend probleem. Indien je nu opeens niet je product kan wijzigen per de datum dat je dit regulier wel zou kunnen doen, neem dan contact op met onze klantenservice, dan passen wij dit handmatig voor je aan.
JurgenH's oplossing dient ook te werken, echter heb ik nog wel her en der een melding gekregen dat dit niet voor iedereen werkt. Neem dan alsnog contact op.
Want ook op X stromen de klachten hierover binnen. @Robert B is zelf ook “slachtoffer”.
Zolang ik gewoon op 13 januari kan wijzigen ben ik geen 'slachtoffer’ maar best vervelend/vreemd/gek dat mensen die eigenlijk nu al zouden kunnen wijzigen dat niet zomaar lukt…
Update 13 januari…
Mijn NS roept dat ik 8 feburary pas mag wijzigen, maar via https://www.ns.nl/abonnementen lukt het dus gewoon (wisten we al!)
Je hoeft niet eens uit te loggen, twee muisklikken en klaar!
Done dus, Klantenservice helmaaal niet nodig
De Topicstart ging over de kaart van mijn echtgenoot. Ik heb zelf ook op dezelfde dag, 20 dec een flex weekend vrij afgesloten. Maar de verlengdatum van mijn echtgenoot is de 9-e, en die van mij de 15-e. Onze uitkomsten zijn verschillend. Mijn echtgenoot kan nog steeds pas op 8 feb opzeggen, maar ik zou op 19 januari kunnen verlengen ( zie bijlage).
Ik heb ook de truc van Robert B geprobeerd. In beide gevallen komt de opzegdatum dan op 20 januari te staan. PS uploaden van screen prints lukt niet meer.
Uploaden nog een keer geprobeerd. De eerste en de derde screenprint en de tweede en de vierde horen bij elkaar.
Hier hetzelfde verhaal.
Waar ik wel achter kwam: Wanneer ik het abonnement wil wijzigen via de webshop van NS Flex, dan lukt dat dus om bovengenoemde reden niet. Wanneer ik het abonnement vanuit MijnNS ga wijzigen dan is het allemaal prima en mag het wel gewoon.
Wellicht dat deze workaround voor anderen ook werkt. Dat is iig beter dan niets nu…
Ik begrijp dit niet. Bij mij is het juist andersom. Als ik de truc van Robert B gebruik, dan is alles nog bij het oude: op 20 dec gestart, op 20 jan te beëindigen. Via het MijnNS account, keuze wijzig abonnement, lukt het bij het eerste abonnement niet bij het tweede wel, maar dan staat de datum op 19 jan i.p.v. 20 januari.
De Topicstart ging over de kaart van mijn echtgenoot. Ik heb zelf ook op dezelfde dag, 20 dec een flex weekend vrij afgesloten. Maar de verlengdatum van mijn echtgenoot is de 9-e, en die van mij de 15-e. Onze uitkomsten zijn verschillend. Mijn echtgenoot kan nog steeds pas op 8 feb opzeggen, maar ik zou op 19 januari kunnen verlengen ( zie bijlage).
Als jullie beiden op 20 december Weekend Vij genomen hebben dan kan er vanaf 20 januari weer gewijzigd worden, ongeacht wat er in mijn NS staat (die 19 january en 8 february zijn dus onjuist).
Het verschil tussen de 9e en 15e als verlengdatum heeft te maken met je vaste maandelijkse factuurdatum. Per 20 december hebben jullie dus een verschillend bedrag betaald voor Weekend Vrij 65+, uzelf t/m 14 januari en echtgenoot t/m 8 januari. Daarna hebben jullie een volle maand (€ 24,95 of € 26,50) vooruit betaald maar kunnen dus per 20 januari weer wijzigen (met geld terug voor de niet gebruikte dagen).
Als jullie beiden op 20 december Weekend Vij genomen hebben dan kan er vanaf 20 januari weer gewijzigd worden, ongeacht wat er in mijn NS staat (die 19 january en 8 february zijn dus onjuist).
Het verschil tussen de 9e en 15e als verlengdatum heeft te maken met je vaste maandelijkse factuurdatum. Per 20 december hebben jullie dus een verschillend bedrag betaald voor Weekend Vrij, uzelf t/m 14 januari en echtgenoot t/m 8 januari. Daarna hebben jullie een volle maand (€ 24,95 of € 26,50) vooruit betaald maar kan dus per 20 januari weer wijzigen (met geld terug voor de niet gebruikte dagen).
Update 13 januari…
Mijn NS roept dat ik 8 feburary pas mag wijzigen, maar via https://www.ns.nl/abonnementen lukt het dus gewoon (wisten we al!)
Je hoeft niet eens uit te loggen, twee muisklikken en klaar!
Done dus, Klantenservice helmaaal niet nodig
Ikzelf krijg inderdaad de melding via ns.nl/abonnementen dat ik mijn abonnement kan wijzigen vanaf 20 januari. Wanneer ik nu basis zou willen bestellen op mijn huidige ov chipkaart via diezelfde pagina, dan staat er inderdaad dat dit kan vanaf 20 januari.
Had hetzelfde probleem, en gelukkig ben ik dit topic tegen gekomen. Ik wilde mijn NS flex weekend vrij omzetten naar een flex basis, om kosten te besparen, aangezien ik niet echt meer in het weekend reis met de trein.
Het lukte maar niet via Mijn NS, die zei dat ik pas vanaf 13(?) februari kon opzeggen. Vreemd, want ik heb dit abonnement al sinds October 2023 ofzo, misschien wel eerder (herinner me niet de exacte datum helaas, dus kan het daarmee niet vergelijken). Ik dacht eerst dat ik misschien wel pech had en dat het contract elk jaar opnieuw start, dus dat ik eigenlijk te laat was met afmelden, maar dat leek me vreemd, aangezien ik hierover geen bericht had gehad.
Ik herinner me ook nog dat toen ik in 2023 SRP kreeg ik mijn flex dal vrij op ieder moment op kon zeggen en dan het resterende bedrag terug kreeg. Heb de oplossing van Robert B geprobeerd en daarmee is het gelukt. Als het goed is krijg ik binnen twee dagen een mail van de NS ter bevestiging ofzo iets, dan weet ik zeker dat het gelukt is.
Hoop wel dat dit snel gefixt zal worden, ik denk niet dat iedereen eraan zal denken om te zoeken op dit forum en het dan via de abonnementenpagina op te zeggen, wat zal leiden tot veel geirriteerde klanten aan de telefoon waarschijnlijk
Heb de oplossing van Robert B geprobeerd en daarmee is het gelukt. Als het goed is krijg ik binnen twee dagen een mail van de NS ter bevestiging ofzo iets, dan weet ik zeker dat het gelukt is.
Die bevestiging kreeg ik binnen een kwartier, aanvraag wijziging was om 18:26 en de bevestiging om 18:40
De (credit)factuur kwam de volgende ochtend, en zal rond 17 januari overgemaakt worden.
Bij mij geeft hij nou uiteindelijk aan dat het te wijzigen is vanaf 20 januari.
Ik snap niet waarom dit bijna een maand heeft moeten duren voordat ik pas de juiste melding krijg.
Bij mij geeft hij nou uiteindelijk aan dat het te wijzigen is vanaf 20 januari. Ik snap niet waarom dit bijna een maand heeft moeten duren voordat ik pas de juiste melding krijg.
Het middelt zich wel uit, en als er nu 20 januari staat klopt dat dus.
Heb de oplossing van Robert B geprobeerd en daarmee is het gelukt. Als het goed is krijg ik binnen twee dagen een mail van de NS ter bevestiging ofzo iets, dan weet ik zeker dat het gelukt is.
Die bevestiging kreeg ik binnen een kwartier, aanvraag wijziging was om 18:26 en de bevestiging om 18:40
De (credit)factuur kwam de volgende ochtend, en zal rond 17 januari overgemaakt worden.
Om eerlijk te zijn was ik er een beetje klaar mee en ben ik toen naar bed gegaan, ik dacht, het zal vast goedkomen, en zo niet kijk ik morgen wel. Maar zag inderdaad donderdagavond dat ik al vrij snel na de aanvraag (woensdagochtend, rond 06:00) een email ter bevestiging had gekregen.
De factuur heb ik gisteren gekregen om 02:23. Dus gelukkig is alles goed gegaan, en volgens mij hoef ik niet langs de automaat om het abonnement te bevestigen ofzo iets. Ik ben sowieso niet van plan om de kaart te gebruiken voorlopig, maar het is handig om hem te bewaren voor wanneer ik wel weer in het weekend zou willen reizen.
Om eerlijk te zijn was ik er een beetje klaar mee en ben ik toen naar bed gegaan, ik dacht, het zal vast goedkomen, en zo niet kijk ik morgen wel. Maar zag inderdaad donderdagavond dat ik al vrij snel na de aanvraag (woensdagochtend, rond 06:00) een email ter bevestiging had gekregen.
De factuur heb ik gisteren gekregen om 02:23. Dus gelukkig is alles goed gegaan, en volgens mij hoef ik niet langs de automaat om het abonnement te bevestigen ofzo iets. Ik ben sowieso niet van plan om de kaart te gebruiken voorlopig, maar het is handig om hem te bewaren voor wanneer ik wel weer in het weekend zou willen reizen.
Bij wisselen naar Flex Basis hoef je inderdaad niet langs een automaat.
Als Flex Weekend Vrij op dezelfde kaart stond als je SRP heb je wel een probleem bij reizen in het weekend, want dan krijg je geen 40% studentenkorting.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.