beantwoord

Flex Wijzigen

• 17 maart 2019
  • 6 reacties
  • 504 Bekeken

Ook ik loopt tegen hetzelfde probleem aan om mijn flex abonnement te wijzigen.
Ik probeer mijn Dal vrij te wijzigen maar dat lukt niet. Krijg telkens een scherm dat dat pas kan vanaf de volgende maand. Mijn flex is ingegaan op 18 februari, de hele maand kreeg ik een melding.
Vandaag 17 maart 1 dag voordat mijn nieuwe abonnement ingaat lukt het nog steeds niet om te wijzigen, maar de kosten voor de nieuwe periode is al wel in rekening gebracht??
Terwijl ik deze maand helemaal geen Dal vrij wil.
Hoe kan ik dit nu wijzigen en de kosten terug draaien?
icon

Beste antwoord door Robert B 17 maart 2019, 14:58

Welkom bij de NS Community!

Dat is een bekend probleem bij Flex. Tussen wijzigingen moet minimaal een kalendermaand zitten, en als je precies wijzigt op de 'factuurdatum' betaal je een volledige maand extra (omdat die dan dus al ingegaan is). Je krijgt dan op je volgende factuur het verschil terug.

Het is een veel gehoorde wens om enkele dagen van tevoren aan te kunnen geven 'niet verlengen per eerst mogelijke datum' (dus terug naar Basis), of andere wijzigingen vóór de factuurdatum aan te kunnen geven.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Dat is een bekend probleem bij Flex. Tussen wijzigingen moet minimaal een kalendermaand zitten, en als je precies wijzigt op de 'factuurdatum' betaal je een volledige maand extra (omdat die dan dus al ingegaan is). Je krijgt dan op je volgende factuur het verschil terug.

Het is een veel gehoorde wens om enkele dagen van tevoren aan te kunnen geven 'niet verlengen per eerst mogelijke datum' (dus terug naar Basis), of andere wijzigingen vóór de factuurdatum aan te kunnen geven.
Beste Robert B,
Bedankt voor je reactie. Vraagje, in mijn geval wat zou dan een hele kalaneder maand zijn?
Ik heb op 18 februari mijn flex Dal vrij geactiveerd. Op die dag, 19 feb en nog ergens eind feb heb ik geprobeerd te wijzigen, alles niet mogenlijk.
Nu staat er dan ik pas kan wijzigen vanaf 19e, en is het nieuwe abonnement al ingegaan en de kosten al in rekening gebracht? Wat kan ik nu het beste doen, een dal vrij kostn 106,- euro, best veel om voor niet te betalen.
Flex-abonnementen betaal je vooruit. Als je op de eerst mogelijke datum, in jouw geval 19 maart, je abonnement stop zet, dan ontvang je een maand later, het volledige bedrag weer terug.
Zet je het abonnement een dag later,de 20e, stop dan ontvang je 29/30 terug, enz.
Reputatie 7
Badge +3
In dit opzicht vind ik NS Flex helemaal niet zo Flex.
Prima dat dat je het abonnement vooruit betaalt, dat doe ik ook met mijn Traject Vrij. Maar wanneer je echt maar voor 1 maand een Flex abonnement wilt is er geen mogelijkheid om al een week of eerder aan te geven dat je op de eerst mogelijke datum het abonnement stop wilt zetten om zo te voorkomen dat de kosten voor de volgende maand al worden berekend.
Het zou mooi zijn wanneer je van tevoren een datum kunt opgeven waarop je het abonnement wilt stoppen.

Dit is bv één van de dingen die mij ervan zouden weerhouden om een NS Flex abonnement te nemen.
@Momo het probleem speelt voornamelijk bij de eerste maand en is met name bij duurdere abonnementen bezwaarlijk.
Neem aan dat dit in de toekomst zal worden gewijzigd. Gezien de flex-voordelen neem ik echter het huidige nadeel graag voor lief.
Badge +3
Plus het probleem speelt met name als de wijzigingsdatum precies op de factuurdatum is (dus sowieso bij nieuw aangeschafte Flex abonnementen die je maar één maandje wilt gebruiken en daarna niet meer).

Als je het na bijv. 5 weken stopt heb je natuurlijk die tweede maand ook al vooruit betaald, en krijg je het verschil ook pas per de volgende factuurdatum terug. Logisch.

Reageer